*Rutletutt* Skrevet 5. januar 2007 #1 Del Skrevet 5. januar 2007 Hører så mange skrekkhistorier om at de er så utolig vanskelig på dette på Haukeland, og blir helt stresset av det. Hadde en traumatisk fødselsopplevelse med Tobias som endte i hastesnitt etter 18 timer med sterke rier fra første stund, misfarget fostervann, bare tre cm åpning fikk jeg og hjertelyden sank. Da de endelig tok han hadde han navlestrengen rundt halsen og kroppen. Er sikkert ikke alle som hadde opplevd dette som traumatisk, men for meg var det det. Bekymret meg gjennom hele svangerskapet om hvordan fødselen kom til å bli og livredd for at noe skulle gå galt. Husker jeg lå der time etter time uten at noe skjedde og var sikker på at babyen min kom til å dø. Grusomt å ikke ha kontroll over noe! Tenkte jeg skulle snakke med fastlegen min om dette og bli henvist til samtale på KK ang å få planlagt ks - men så har jeg jo hørt at det så godt som er umulig å fa ks der pga av fødselsangst....er redd jeg...vet ikke hva jeg skal gjøre og må si jeg gruer meg for å legge ut om hvordan dette har vært for meg og så få et kaldt "nei" til svar..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7658789-noen-som-har-f%C3%A5tt-innvilget-planlagt-ks-p%C3%A5-haukeland-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #2 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg har fått innvilget ks på haukeland. Vet at de har fokuserer veldig på at alt skal være så naturlig som mulig. Men jeg hadde en dramatisk fødsel og etter to vakumforsøk måtte vi ta ks sist. Alt ble veldig komplisert og vi måtte tilbringe 2 uker på barsel. Etter 6 uker fikk jeg en samtale med den legen som hadde behandlet meg. Vi laget en avtale, så jeg hadde faktisk ingen diskusjon med den nye legen jeg nå er tildelt. og har fått en dato i februar. Papirene sier at jeg får planlagt ks pga fødselsangst. Så gi ikke opp før du har prøvd, men forbered deg godt til samtalen, ha argumentene klar, skriv gjerne et brev, for tårer duger lite.......... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7658789-noen-som-har-f%C3%A5tt-innvilget-planlagt-ks-p%C3%A5-haukeland-her/#findComment-7770584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimsejenta, fikk jente 240206 Skrevet 13. januar 2007 #3 Del Skrevet 13. januar 2007 Godt å se at noen får innvilget keisersnitt på Haukeland. Det gjorde ikke jeg, og jeg var inne på to samtaler og de ville bare ha meg inn til samtaler helt til fødselen satte i gang. Jeg pratet med forskjellige leger. Og for meg så var det en repetisjon fra fødselsforløpet, begge gangene. Andre gangen ga jeg opp og fikk viljen min til å føde på Storken, noe jeg egentlig ikke fikk lov til pga forrige fødsel ikke var så bra. Så avsluttet vi samtalen med å si at vi kom til å kontakte Voss. Legen der sa alt jeg ønsket de på Haukeland skulle si og love meg, men det for nære fødsel til at jeg torde å prøve vaginal fødsel likevel. Flott personal og alt! Jeg anbefaler deg å snakke med de på Haukeland så tidlig som mulig. Slik at du får bearbeidet dette og kanskje gjenoppretter tilliten til de. Det prøvde jeg på og selv om jeg var uheldig, så er det ikke sikkert du er det! LYkke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7658789-noen-som-har-f%C3%A5tt-innvilget-planlagt-ks-p%C3%A5-haukeland-her/#findComment-7775744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå