Gå til innhold

Kilo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har gått opp ca. 10 kilo, er i uke 32.. Er det veldig mye?

Å en annen ting: Vært hos jordmor her om dagen, å da sa jeg at jeg tok et glass med cola en dag jeg ikke hadde kjent noe liv.. Å da kikka hu veldig rart på meg.. Akkurat som om det var veeeldig skadelig.. Men jeg drikker aldri cola til vanlig, så det kan vel ikke skade med ett glass..! Syns bare det var så rart at hu reagerte så på det egentlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en normal vektøkning det.

Skjønner ikke hvorfor jordmoren skulle reagere på det. Drikker brus når jeg har lyst på det jeg. Hvorfor skulle du ikke kunne ta deg et glass cola liksom? Man skal jo ikke være hysteriske heller.

Skrevet

heeelt normalt!!

og det andre; det har jeg hørt anbefalt fra jm også, så det er jo ikke noe rart! heh, bedre å si, jeg tok et glass brus en dag, enn jeg drikker hver dag, vil jeg tro!

merkelig så mye folk skal si assa

Skrevet

10 kilo høres ikke mye ut syns jeg.. Det er vel det normale kanskje??

Jeg har det problemet at jeg er stor i utgangspunktet så jeg kan ikke legge på meg "så mye". jeg får heller klapp på skuldra når jeg ikke har gått opp noe.. hehe...

heldigvis kan man vel si, så ligger jeg 4 kg i minus..

Men selv om jeg har hatt vekttap så drikker jeg cola jeg.. sjokolademelk og! Jeg er gravid ja.. men jeg kan ikke bare leve på vann, grovt brød og salat.. da hadde jeg nok flydd på veggen..

Men jeg prøver å være så flink jeg kan.. men jeg er ikke på slankekur!

Ikke tenk på det ene glasset med cola.. Hallo.. da hadde hun vel klikka helt om hun hadde sett hva jeg drakk før jeg var på sykehuset i går.. to store glass med sjokolademelk..

Skrevet

Takk for svar=)

Hehe tror nok hun tenkte mer på koffeinen enn sukkeret...

Nei nei, man skal da ikke være helt hysterisk heller! Alle må jo få lov og kose seg da=)

Nam nam sjokolademelk er bare så utrolig godt=D

Skrevet

Det må være ganske normalt :) Jeg hadde vel lagt på meg over 15 på den tiden...

Angående at du drakk et glass med cola når du ikke hadde kjent liv: Har hørt om flere som har blitt anbefalt å drikke nettopp et glass med cola når de ikke har kjent liv og ringt føden/legen pga at de har vært bekymret!!!

Skrevet

Jeg er også i uke 32 og var på kontroll i går. Har lagt på meg nøyaktig 5 Kilo=) Har kun lagt på meg på magen hittil og er veldig fornøyd med det. men, har igjen 9 uker enda, så kiloene kan jo komme enda...

Når det gjelder colaen, unnskyld meg, men om du unner deg coca cola bør ikke JM blande seg i det da! Selv drikker jeg også brus, dilla på pepsi max og brownies for tiden=)

Skrevet

Heh, ti kilo er da ingenting. Jeg har lagt på meg 20, jeg. Og jeg er ikke kjempediger fordet om - jordmor er i hvert fall IKKE bekymra.

Og den colaen: Hvis hun faktisk mente det var noe i veien med det, hadd hun sikkert sagt noe, og ikke bare sett på deg litt rart. Er umulig å vite hva hun egentlig tenkte på - du er jo ikke tankeleser? Får ikke håpe jordmor forventer at du skal være det heller ;-)

Vi skal jo ikke ha i oss for mye koffein, men ett glass cola ligger jo godt innafor det som er OK!

Hvis du lurer på mer om dette, kan du se på www.matportalen.no om koffein-inntak i graviditeten, forresten.

Skrevet

Hu så ikke bare rart på meg.. Hun sa: "koffein ja.. Hvor ofter er du bekymra da..?" Syns nesten jeg måtte forsvare det ene glasset..

Men men=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...