Gå til innhold

flere 2.gangsfødene med mye smerter i mage og undeliv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 29 nå og 2.gangsfødene. Har hatt veldig mye kynnere dette svangerskapet, men den siste tiden har jeg fått smerter i undelivet samtidig med kynnerer. Kjenner at det er der babyen skal ut jeg har vondt. Er litt bekymret om det er modning på gang allerede eller om det er bare livmoren som trener seg. Kan ikke huske å ha hatt vondt inni selve musa ,for å si det sånn ,ved forrige svangerskap. Flere som har opplevd dette. Har et barne på 1 år og 9 mnd så svangerskapene er ganske tette. Er ellers i kjempeform, men tenker mye på dette. Skal heldigvis til kontroll neste uke. Smertene kommer heller ikke fordi at jeg rører på meg , de kan liksågodt inntreffe når jeg sitter å slapper av i go stolen. Noe som vet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hei. Jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver, og nå litt senere i uke 35 har jeg enormt nedpress. I mitt tilfelle har jeg følt helt fra uke 12 at denne babyen lå lenger ned enn forrige, og derfor øver mer press i nedre region, pluss at da strekker livmorbåndene seg mer der. Dessuten vil jeg tro at man er betydelig "slappere" i musklaturen enn man var med første. Det har jo vært noen der fra før og banet vei før denne babyen.

Hadde i allefall ingen av disse smertene ved første svangerskap.

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Har det på samme måte her, jordmora mi sa at det er verst for 2gangsfødende med smerter i underliv/strekk i siden/kynnere osv. Ho sa at det var ei førstegangsfødende inne hos ho som hadde klaget noe fælt over strekk i magen, kynnere osv..da hadde ho sagt at;"om du har vondt,så er det ingenting i forhold til hvordan mange 2gangsfødende har det!" Så tror nok at det er helt normalt=) Kanskje det betyr lettere fødsel?;)

Skrevet

JAJAJAJAJA!!

Jeg syns jeg har vondt i magen, underlivet.. og tro det eller ei.. det gjør vondt i endetarmen og!

Måtte inn til sjekk på sykehuset i går, trodde jeg skulle presse hele ungen ut. Kunne ikke bøye meg før hele magen trakk seg sammen og det stakk i underlivet. Kjentes akkurat som om jeg skulle presse henne ut. Utrolig ubehagelig.

Samtidig fikk jeg sammentrekninger..

Men både ul og ctg viste ei jente som ikke hadde tenkt seg ut. Livmorhalsen var fin og.. Jeg var nesten sikker på at jeg hadde åpning..!

For meg kan smertene også komme når jeg ligger i senga, eller sitter.. Spiller ingen rolle.

Fikk ingen gode svar i går. Det står rier i helsekortet mitt. Men de er ihvertfall ueffektive..

Dette kan jo bli veldig morsomt.. har igjen 8,5 uke..

Skal på kontroll på mandag, skal høre litt med jordmor jeg!!

Skrevet

Jeg også!!!!! Har hatt så mye vondt og så mye kynnere i det siste at jeg trodde babyen var på vei allerede...... Ble alvorlig bekymret, så "godt" å høre at det er vanlig......... selv om jeg ikke ønsker at noen andre skal ha det sånn så klart. Det er vel bare å holde ut i 8- 9 uker til da........... Lykke til, alle. Føler med dere :)

Skrevet

Jeg har , jeg har... kjempe vondter i perioder. har hatt et enormt press i ribbeina, likemye som jeg har hatt vondt i sidene av kulemagen og nederst foran... akkurat som om jeg skal ha mensen.

noen ganger sparker han på ett skikkelig sårt og ømt punkt i venstre side av magen, sikkert et livmorbånd der som er litt mye strekt. ikke aner jeg.

Skrevet

Takker så masse for alle svarene. Dette var betryggende å høre. Slipper i allefall nå å bekymre meg for at det er noe på gang allerede. Har jo 10 uker igjen så vil at lillejenta skal holde seg i magen en god stund til enda. Ønsker dere alle sammen lykke til og så får vi bare nyte den siste tiden før det blir fult kjør igjen med amming og bleieskift. Gleder meg masse til å treffe jenta vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...