Min lille goggutt Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Vet dette høres rart ut, men jeg lurer på en ting. Må msn ts rn stikkpille i skjeden før et slikt inngrep. Har helt angst for slike ting....
Mila85 Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Regner med at det skulle stå;må man ta stikkpille.. Jeg vet desverre ikke svare på dette,mn jeg anbefaler i hvertfall å gjøre det,uansett om det er frivellig elller ikke pga denne stikkpillen utvider skjeden og gjør den mer tøyelig til inngrepet,man unngår da lettere skader og smerter. Jeg fikk ingen bivirkninger av denne stikk pillen,kjente ikke noe som helst av den. Jeg anbefaler deg å snakke med din lege eller de på sykehuset( må inn til sjekk før man tar abort) om dette,er jo mulig de har andre metoder også.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 ikke i skjeden, men der bak vet du, dette fordi det kan skje at under inngrepet så kommer det avføring...så da er det greit å ha tatt en pille på forhånd så man slipper dette, man er ikke helt "tilstede" under dette, men det har med eget velbehag å gjøre. jeg syntes det var sykt å stå hjemme på badet å skulle stikke den inn lissom, hehe får jeg si... kan ikke huske om den engang kom inn, men men........ lenge siden nå, og alt gikk så bra så
Mokki Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Hm, den stikkpillen skal i skjeden altså. Den gjør ikke vondt. Den er for at livmormunnen skal blir mer tøyelig under inngrepet. Som regel må man ta klyster før en operasjon men det er jo ikke en pille en tar da. Måtte ligge strekk ut i en time etter den ble satt inn. Dette er ikke noe som gjør vondt må jeg understreke.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 jeg måtte ta stikkpille både foran og bak, fikk heldigvis ta den bak selv! Det var en smertestillende, den i skjeden er som tidligere sagt her en som utvider skjeden. Men jeg lurer på om ikke det er bare for de som er over 8 uker på vei...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Hun tar og gir deg 2 stikkpiller i kjeden,var det ikke det da?Husker ikke var en del år siden.Jeg fikk sånne mens smerter av den jeg.Men det går over etter operasjonen.Ta med deg en venninde/kjæreste/ eller mor fordi jeg husker at den ensomme følelsen var vanskelig og takle.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Jg fik en sånn pille. Tror d var fordi jeg var 12 uker på vei og første gang jeg var gravid. Det var ikke vondt å få den.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 hm.. jeg måtte bare ta en stikk pille i skjeden hjmme om morgenen før jeg tok kirugisk jeg,ikke noe i "enden",er dette vanlig da? Jeg var 12 uker og noen dager på vei..
floeza Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 ja mån skal ta det kvelden før inngrepet. For å utvide bekkenbunnen. Den gir noe smerter. Vær aldri alene hvis du skal ta en sånn pille. Det er mitt råd..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 jeg tok den ikke om kvelden, men når jeg kom på sykehuset om morningen. Slike preparater er ikke til hjemmebruk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå