theal Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Ser at det er flere som vet ca hvor stor babyen er... hvordan vet dere det? Er det sånn at vi skal ha ultralyd på slutten? Eller har dere funnet det ut tilfeldig ved at det er andre ting som har gjort at dere måtte ha undersøkt det...?
selma07 og engel Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Jeg var på ultralyd for å sjekke at alt var ok med den lille, hadde kjent lite bervegelse. Var da i uke 35 tror jeg. Da anslo legen en vekt på ca 2,5 kg, så derfor vet jeg ca hvor stor hun er. Dersom de har mistanke om veldig stor baby, tror jeg at du får tilbud om ultralyd for å sjekke dette.
Gullemor Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 I uke 35 lå jeg litt høyt på sf-målet og da jeg likevel var på fødselsforberedende samtale på sykehuset, sa jordmoren at vi kunne ta en titt, på ultralyd, siden vi hadde tilgang på både lege og ultralydapparat. Hadde jeg vært hos jordmor i kommunen, ville de nok avventet til jeg likevel skulle på neste kontroll; det hadde visst ikke SÅNN hast! Men, de tok da ultralyd av meg, og estimerte babyen til å være ca 3500-4000g ved termin. De ville ha meg inn igjen til ny kontroll to uker senere. Ved denne kontrollen ble Gullebaby estimert til 4000-4500g og dermed ble nok en kontroll avtalt. Denne var i går og DA sa de at Gullebaby nok vil være ca 4200g... Så det blir spennende å se! *krysser fingrene for at Gullebabyen kommer i helga* (termin på onsdag; 10. januar) Derfor "vet" JEG vekta på babyen i magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå