Tally Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Takk for svar, dere som svarte på mitt "hjelp, hun kler av seg"-innlegg. Dere som svarte at man kunne tape bleien fast ved å bruke hhv "sølvtape" eller pakketape, hadde det ikke vært bedre å bruke slik bandasjetape? Vi holder også på med pottetrening og det er hun flink til, men hun er enda flinkere til å kle av seg ALT til alle døgnets tider! Og så kjapp som hun er ....
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Tapen skal ikke være borti huden på barnet, så du trenger ikke bruke bandasjetape. Sterk vanlig tape av de typene du nevner holder best.
Velve Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Jeg ville være redd for at barnet fikk tapen i munnen.....Hva med et stort tisselaken i senga under overmadrassen?
blåbæret Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Hva er poenget med tisselaken under overmadrassen? Poenget med tisselaken er vel at det skal ligge unnder lakenet, eller har jeg missforstått?
Velve Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Poenget med tisselakenet under overmadrassen er bla å beskytte madrassen. Overmadrassen er lett å vaske. Jeg har tenkt at med tisselaken rett under vanlig laken, blir det veldig bløtt i senga og ubehagelig å sove i. Når tisset trenger litt unna barnet, kan det kanskje føles litt bedre? Tja, ingen fasit på noe....bare et forslag...
børdi Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 holder en knapp på tapen på bleia i stedet jeg, det unngår mye griseri. hehe
Velve Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 jeg ler.....det enkleste er vel ofte det beste!!!!! ho-ho...
børdi Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 up n go er ingen problem for smårollinger å få dratt av seg om de vil
sjokolademams Skrevet 6. januar 2007 #10 Skrevet 6. januar 2007 Jeg mener ikke at du har misforstått. Tisselakenet skal ligge under lakenet slik at verken overmadrassen eller selve madrassen blir full i tiss.
Millamor - 77 Skrevet 6. januar 2007 #11 Skrevet 6. januar 2007 hæ? poenget er vel også at om barnet tisser i sengen er det bar om det er litt vått og ekkelt å sove i..(så skjønner og bana at det er dumt) ikke at tisse trenger inn i en overmadrass. Men det var jo bare et tips ja;)
Tally Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2007 He, he, jeg tenkte mest på at pakketapen bråker/knitrer og at sølvtapen er litt stiv. Bandasjetape er jo veldig myk. Uansett er det alltid greit å få det sort på hvitt hva man IKKE skal gjøre, he, he. Og til deg lengere ned på siden: Vi bruker up and go om natten, men den vrenger hun rett av seg. Ikke noe probblem. Kanskje de skulle vært utstyrt med "bukseseler" ??? ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #14 Skrevet 7. januar 2007 hei,hva med å kle henne med knappene eller glidelåsen bak? da får hun ikke til å kle av seg:)
"min villemo" Skrevet 8. januar 2007 #15 Skrevet 8. januar 2007 eeeh..d er jo ikke mye behageligere for babyen å ligge på selve overmadrassen ... om tisselakenet skulle ligge under lakenet så blir det masse knirke-lyder og det blir fort fuktig.... overmadrassen er jo bare å vaske på 60 grader OM d skulle skje noe uhell...
"min villemo" Skrevet 8. januar 2007 #16 Skrevet 8. januar 2007 Og om det skulle skje ett uhell så vil jo tisse spre seg oooveralt om en har tisselakenet under lakenet..., om en ligger på overmadrassen så blir det tiss på ett mindre område...mye bedre for babyen )...... madrassen er det bare å vaske!!
børdi Skrevet 8. januar 2007 #17 Skrevet 8. januar 2007 tisselaken skal under lakenet... ikke under overmadrassen, da er jo vitsen borte,, Og ikke alle har overmadrass på sengene heller...Vi har ikke.. Hva tror du de gjør på sykehuset da???:-) De har det i alle fall IKKE under madrassen...
Expat Skrevet 9. januar 2007 #18 Skrevet 9. januar 2007 Eller ta pysjamasen på inn/ut, må ha glidelås. Er kul umulig for småtroll å få av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå