Gå til innhold

Noen som ved tidlig ul var kommet kortere i graviditeten enn dere trodde? Vær så snill å se her!!


sweetbabyboy 2006 + 1 til?

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har vært på tidlig ul, og som der fikk bekreftet at dere var kommet 1 eller 2 uker kortere enn dere selv trodde? Var på tidlig ul i dag pga småblødninger (måtte selvsagt skje meg også). Legen så et hjerte som banket, men embryoets lengde tilsvarte 7 uker og ikke 9 som jeg selv trodde ut fra siste mens. Har kanskje ikke fått helt regelmessig syklus etter at jeg fødte sønnen min i april, men får det allikevel ikke til å stemme.

 

Er nå redd for at dette er en begynnende MA. Skal til ny kontroll om en ukes tid.

 

Er det noen som har liknende erfaring, men med positivt utfall ved neste kontroll? Vær så snill og svar. Ble så fryktelig lei meg i dag :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg var på tidlig UL 3 dager siden. Regnet fra forrige mens (regelmessig) var jeg 8+4, men ifølge UL var jeg 7+2. Det samme skjedde i forrige svangerskap da jeg tok UL pga blødning. Alt gikk bra da, og jeg regner med at det går bra nå.

 

Ikke bekymr deg, men jeg kan anbefale UL i uke 12. Da er barner "ferdig", men lite nok til at du får se hele babyen på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at embryoet i snitt ligger 2 uker etter deg......;-) Men det har du kanskje allerede tatt i betraktning..? Ikke bekymr deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, det tok vi med i betraktning. Håpet først det var det som var grunnen, men nei :(

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vil bare si at når legen tok tidlig UL på meg så sa hun at det lett kunne bli feil de første ukene. Flyttet hun litt på proben og målte på nytt kunne det fort bli noen dager forskjell fra den første målingen. Så en slik feilmargin, pluss en feilmargin fra din uregelmessige mens kan jo kanskje utgjøre to uker. Desuten vokser embryoene veldig i rykk og napp de første ukene da. Lykke til med neste kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt tidlig UL ved begge mine svangerskap og første gang ble jeg satt tilbake to uker og denne gang en uke så dette er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for svar jenter. Betryggende å høre at det hvertfall kan gå bra :) Vil jo ikke virke helt hysterisk, men lett for at man tenker negativt gitt...Tydelig at veldig mange ting er normalt, så man får jo bare håpe på det beste. Uansett, takk for at dere tok dere tid til å skrive til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...