Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 i natt våknet jeg av at jeg var så fryktelig kvalm og hadde så fryktelig vondt i magen en blanding av skikkeli mensen smerter og mageknip føltes ut som noen dro meg istykker innenfra,så fikk jeg diare.dreit 3 ganger også kasta jeg opp 1 gang,og magesmertene fortsatte i ca 10 min..før jeg plutselig begynte og fryse skikkelig hele meg skalv som bare det,la meg i senga og våknet i dag helt fint... men det jeg skulle frem til var at under den sterke magesmerten føltes det nesten ut som om jeg skulle føde var akuratt som at jeg visste at dette var rier! klarte ikke og stå på bena engang! men ettersom det ga seg og jeg sovna så var det vell heelt sikkert ikke det..eller? blei litt skremt av hele greia var sikker på at jeg kom til og føde på do i natt,men uansett verken vann eller slimpropp har gått enda så jeg trenger vell ikke og beskymre meg?? hva syntes dere? er foresten i uke 38 og er førstegangs..
mayaya Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 vel - for å være ærlig så aner jeg ikke, men jeg ville helt klart ringt til føden og forklare, så høre hva de sier. Jeg hadde ikke ville tatt noen sjanser.. Men det nå meg, da :-)
mamma til yalisa Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Har hørt at man kan få diare før fødsel. kroppens måte å rydde plass til babyen. Men kan jo være omgangsyke også da. Se an litt om du får mer rier. Men kan jo ringe føden for sikkerhets skyld. Du er jo i uke 38, så da er det ikke noe å bekymre seg om :-) Blir kansje fødsel snart da. Hold oss oppdatert, og lykke til. Klem
samboer87 Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 dra til legen eller legevakten du hadde noe lignende for et par ukers tid siden og ble satt under overvåking en helg og hadde direkte nummer til sykehuset...fikk aldri helt vite hva det var men var visst ikke bra sien de reagerte så fort! hadde noe med at jeg hadde vært for sliten å gjøre..ikke for å skremme deg bare forteller hva som skjedde med meg for å hjelpe deg:) måtte holde sofaen og ble sykemeldt i tilegg..å nå har jg beskjed om at skjer det igjen drar jeg til legevakta:) lykke til! Husk det er bedre å dra en gang for mye til legen enn en gang for lite:) håper dette hjalp deg:)
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 akutt omgangsyke eller fødsel. jeg ville ringt føden jeg. bedre å ringe en gang for mye enn for lite.
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Jeg ville ringt føden og hørt hvis jeg var engstelig.. hadde ikke giddet å ringt lege/ legevakt.. Føden som vet best om slike ting =) lykke til =)
mayaya Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 Enig i det om lege i forhold til føden. Jm sa også til meg at det tar alt for lang tid om man spør legen, mens om jeg ringer henne eller føden, vil de ALLTID sjekke ut hva det er samme dagen..
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 okey,da skal jeg se ann litt videre utover ettermidaggen også kan jeg jo ringe,merker jeg er litt "uggen" i magen føler meg liksom litt rar,så jeg kan vell ta en telefon etterpå i dag ja.. det som er så dumt er at føden ligger så langt unna (t-bane + buss + buss igjen) så hvis di vil ha meg på kontroll tar blir det en lang reise,men seføgelig verdt det hvis noe er galt da. takk for svar jenter:=)
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 5. januar 2007 #9 Skrevet 5. januar 2007 var ikke meningen og være anonym i det hele tatt altså hehe
mayaya Skrevet 5. januar 2007 #10 Skrevet 5. januar 2007 Jepp, se det an litt, men ikke ta noen sjanser heller :-) Ordnet det seg for deg med det andre, eller?
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 5. januar 2007 #11 Skrevet 5. januar 2007 tror muligens det ordner seg skal få låne 4000 kr av x-kjæresten min :S sa han iallefall, han skulle sette inn pengene på kontoen min på tirsdag så jeg venter i spenning,håper han snakker sant:)
mayaya Skrevet 5. januar 2007 #12 Skrevet 5. januar 2007 Supert! Vogn ++ og så kanskje litt til å ta taxi for om småen kommer ;-)
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 5. januar 2007 #13 Skrevet 5. januar 2007 ja:) blei kjempe glad,er jo viktig og ha taxi penger også somsagt kan jo ikke sette meg på bane+buss+buss fødenede eller hvis jeg blir dårli igjen,eller hvis noe skulle skje midt på natta. så nå håper jeg tulla holder sg inne iallefall til termindato så jeg får kommet meg ut og handla inn det siste som mangler:)
mayaya Skrevet 5. januar 2007 #14 Skrevet 5. januar 2007 Hadde jeg bodd i oslo kunne jeg kjørt deg til butikken :-) Er litt i shoppingmodus sjø, men begrenset hvor mye jeg kan bruke penger på lissom :-P
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 5. januar 2007 #15 Skrevet 5. januar 2007 hehe så snillt av deg:) huff er helt shoppe gal av meg jeg og,særlig nå som det er sååå mye salg overalt blir jo helt dårlig..men nå må jeg tenke på og få inn det viktigste så får jeg vell heller handle litt extra på salg neste år:P hehehe!
mayaya Skrevet 5. januar 2007 #16 Skrevet 5. januar 2007 Vet det! Var på Barnas Hus i går for å spørre om noe ang bilstolen, og kom meg nesten ikke ut igjen!! Måtte kjempe hardt med meg selv for ikke å plukke med bukser og gensre til han blir konfirmert... ;-) Ble med 1 (!!) sett da! Fliiiink ja!
*dea-medgullskattimagen* Skrevet 5. januar 2007 #17 Skrevet 5. januar 2007 det er ikke lett å si hva det er. men jeg vet hvertfall at mamma var slik med meg, hun var førstegangs da, og fødte i uke 35 med meg. hun fødte dagen etterpå uten å bli satt i gang, men det hører med at hun hadde svangerskapsforgiftning i tillegg, som de ikke visste om. kan ha vært derfor hun var så sjuk i magen. ikke vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå