Gå til innhold

Dårlig samvittighet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så utrolig dårlig samvittighet overfor jobbe for å ta ut egenmelding/sykemelding. Er 9 uker på vei og er så trøttog slapp og kvalm/uvel. Tatt egenmelding i går og i dag. Skal til lege neste uke for 1. svangerskapskontroll og få sykemelding for disse dager og kanskje noen dager fremover. Har akkurat skiftet jobb da jeg har endelig fått fast jobb. Finner ut noen dager før jeg begynner i ny jobb at jeg er gravid. Har planlagt at jeg må ha fast jobb for å bli gravid... Så alt er etter planen:)

Men har så dårlig samvittighet!!! Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Og hva med min dårlige samvittighet? Tenkte at når jeg er ferdig med morsperminsjon at jeg søker på andre jobber... Min nåværende jobb blir egentlig bare for å få alle rettigheter i forbindelse med svangerskap og permisjon. Er jeg egoistisk? Trives ikke så veldig i den nye jobben, men det visste jeg på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei... Jeg er i eksakt samme situasjon som deg. Jeg var på intervju da jeg nettopp var blitt gravid, men visste ikke om det da, fant det ut helgen etter. De ringte meg på tirsdagen etter der igjen å tilbøy meg jobben (da visste jeg at jeg var gravid, men jeg kan jo ikke takke nei til fast jobb når man ikke har det.) Jeg trives imidlertid på den nye jobben, rent bortsett fra at det er utrolig mye å sette seg inn i, det er en helt nyoppstartet bedrift, og elle ternger innkjøring. Sabla sliten om dagen! Samvittigheten min er der den å, og jeg gruer meg noe vanvittig til å si det til sjefen, men sånn er det, det er ikke noe vi kan eller vil gjøre med det. Vi får glede oss sammen om det som skjer med oss, og dem som er rundt oss, også får vi tenke litt på hverandre når alt står på hodet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha dårlig samvittighet!! Alle ville gjort det samme som deg. Man vil vel ikke gå i permisjon uten jobb og tilbringe neste året som en fattigfrans. Prøv å legg samvittigheten på hylla og vær glad du er sikret økonomisk i året som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Forstår det at du trenger pengene når barne kommer, men jeg synns faktisk ikke noe om det du gjør. Tenk på arbeidsgiveren din, kolegaer osv...de blir jo litt ført bak lyset. Og så er det jo litt for din egendel, hvorfor ta en jobb som du viste du ikke ville trives i? Du skal jo ha det bra du også og det skal jo være kjekt å ha noe å gå tilbake til når du er ferdig med permisjonstiden,

Håper det vil ordne seg og at du vil trives etterhvert :-) og kankje får et godt forhold til dine kolegaer. Sykemeldingen skal du ikke ha dårlig samvittighet for, du må jo tenke på din egen helse og barnets.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...