Gå til innhold

Ang. å sovne på fanget...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er snart 7 uker,og sovner alltid på fanget,eller ved puppen...Det hender hun våkner i da jeg reiser meg og skal legge henne i senga,men da er hun jo så trøtt,så hun sovner igjen med en gang.

Når bør hun egentlig lære seg å sovne selv?Vil ikke la en så liten baby ligge å skrike...men,har jo heller ikke lyst til å sitte med en etter hvert stor unge på fanget,som ikke greier å sovne selv.

Så når bør hun legges våken i senga og prøve å sovne selv?Og hvordan gjør vi det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, det er så koselig:) Satt slik jeg til Lucas var ca 3 mnd, og alle sa jeg skjemmer han bort....neida. De forandrer fort vaner. Kos deg nå, de vokser så fort:)

Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv :-) Ble også fortalt det samme for 2-3 mnd siden er inne :-)

Skrevet

hei.

Vi har lurt på det samme. Jenta vår er nå 5 måneder, og hun sovner fremdeles stort sett på fanget mitt. Jeg synes det er koselig jeg. Hun sovner av og til av seg selv i sengen, men det er veldig sjeldent. Jeg tenker at jeg får ta problemene når de dukker opp. Nå koser vi oss og da ser jeg ikke noen store problemer med at lillegull skal få føle seg trygg når hun sovner.

Skrevet

Så det blir ingen stygge uvaner om jeg sitter slik en stund til?:-)

Ordner det seg av seg selv?Er liksom det jeg håper på,sånn at jeg slipper noe "avvenning".

HI

Skrevet

Det som er et liiite problem da,er at jeg har en til på 3 år,og da hender det at det er litt problematisk å sitte med henne hver gang:-)

Men,når hun er så liten er det jo greit,men vil helst ikke fortsette med det mange mndr.,da jeg blir litt låst i forhold til storebror.

HI

Skrevet

Jeg begynte med litt rutine da min lille var litt over 7 uker, etter råd og oppskrift fra hs. La han i vogna/senga mens han var trøtt og holdt handa på hodet hans til han sovnet. Ikke øyekontakt, de blir de mere våkne av. Kroppskontakten fra handa gjør at de roer seg. Om kvelden kommer nattasangen og annen kveldsrutine, men handa på hodet da også.

Etterhvert begynte jeg å ta bort handa like før han sovnet, slik at i gode perioder er det bare å synge nattasangen og stryke litt på hodet så sovner han av seg selv.

Han har vært generelt veldig lett å legge etter at jeg begynte med dette, men det hadde han kanskje vært uansett for alt jeg vet. Babyer er forskjellige.

Skrevet

Jeg ville ikke stresset med det, lukas vil mindre og mindre ligge på fanget :-( Men til første lur så sovner han der ennå :-) Er så koselig syns jeg :-) Men alle er jo forskjellig

Skrevet

vi begynte å legge mini i senga si med en gang vi.. og han koser seg i senga si faktisk;)

noen ganger sovner han på fanget ja,men aldri om \kvelden når han skal legge seg... da har vi fats legge ritual også rett i seng.. vi går selvsagt inn til han hele tiden og har alltid gjort det.,, han ligger ikke å skriker alene liksom.. sutrer kanskje litt ,men det er det.. hvis han skriker tar vi han opp og bysser og ned i senga igjen..

han har til nå lagt seg kl 22 hver kveld men for 2 dager siden begynte vi legge han kl 20.. siden legge rutinen har vært lik hele tiden ( tror jeg da) så sovner han bom med en gang.. .. veldig deilig.. tok bare 1 døgn å omvende .. tror det ville tatt lenger tid om han ikke hadde hatt noe rituale.. men ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...