Gå til innhold

Hjelp.......tidligere fødsel enn planlagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll på Ullevål i stad, og legen var bestemt på at jeg skulle legges inn og settes i gang på mandag allerede, er da i uke 35 etter ordinær, og 36 etter annen UL. Ble lagt inn i romjula pga. svangerskapskløe, og fikk da beskjed om at jeg skulle settes igang innen 1-2 uker, men forrige fredag fikk jeg beskjed om igangsetting i løpet av 3 uker istedenfor. Innstilte meg derfor på det, og fikk litt sjokk nå. Må dra til stedet jeg studerer nå, for å ordne og hente barneutstyr og klær. Er det noen andre som har erfaring med igangsetting i uke 35/36? Babyen veier ca. 3200 i følge legen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du er sjokkert! Jeg ble satt i gan 37+4, du er jo litt kortere på vei da, men sjokket er jo der.. Jeg har bare lest at ammingen kan bli litt vanskeligere siden sugerefleksen ikke alltid er fullt utviklet så tidlig. Ellers skal ungen være stor nok til å klare seg helt fint.

Igangsetting kan ta en stund, jeg var inne kl 08 på morgenen og fødte kl 21.50, men det var fra ca kl 18 at ting begynte å skje.

Les om igangsetting på nettet og spør og snakk med leger og jordmødre når du kommer inn på mandag om hva du kan forvente deg, hva du kan bli tilbudt av smertestillende, osv. Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar og råd. Skal gjøre det. Jordmora mi har forklart meg kort hva det går ut på. Legen skulle sjekke på mandag om jeg var moden, men de sjekket det forrige torsdag og, og da var jeg ikke det. Har imidlertid hatt mye kynnere i det siste så håper at det er litt modent så ikke alt skjer på kunstig vis. Er jo vanlig å føde for tidlig med dette, så kan jo håpe.

Skrevet

Lurer på en ting. Hvordan får babyen i seg næring om ammingen ikke fungerer? Bør/må jeg ha brystpumpe med på sykehuset?

Skrevet

De har pumper på avdelingen og hvis du ikke har melk, får vel babyen collett!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...