Gå til innhold

Skal alle begynne å jobbe igjen når permisjonstiden er over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leker litt med tanken om å bli hjemme 1/2 eller 1 år ekstra hvis økonomien holder....Synes småbarnstiden går så fort, og jeg har lyst til å kose meg med barna så mye som mulig nå mens de er små....Synes 2-års alder er passe alder for barnehagestart, og er litt skeptisk til dagmammaer....Andre som tenker det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe om 2 uker. Da jobber jeg 5 uker, mens pappaen tar over perm.en. Så overtar jeg igjen og har perm. til beg. av mai.

Hadde jeg hatt mulighet til litt lengre perm., hadde jeg ikke vært i tvil om å ta det ;)

Skrevet

har ikke råd til å ikke jobbe. er så heldig at mamma passer når jeg er på jobb

Skrevet

Hvis vi får det til så er planen at jeg skal jobbe litt mindre, også skal jeg heller jobber litt kvelder og helger slik at snuppa slipper å begynne i barnehage i en alder av 10 måneder. Tenkte å drøye til hun var nærmere 2 år.

Da er jeg hjemme på dagen og pappa'n hjemme om kvelden. Kan evt. jobbe en dag eller to i uka på dagtid også, hvis det passer med da mammaen min har fri og kan være barnevakt. Har ikke helt utarbeidet planen enda, da jenta mi bare er 2 måneder.

Skrevet

jeg har tenkt til å jobbe mindre iallefall det første halve året, skal da ha en dagmamma jeg kjenner til å passe noen dager i uken. synes og de er veldig små til barnehage, men må liksom ut i jobb igjen og:(

Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe igjen etter permisjonen. Må si at jeg grugleder meg. Gleder meg til å komme meg ut og jobbe igjen, samtidig som jeg engster meg for lillegutt. Trives godt i jobben min, og kunne ikke tenke meg å være hjemmeværende.

Er også veldig skeptisk til ukjente dagmammaer, men satser på at jeg får plass til ham i samme barnehage der storesøster går.

Skrevet

Skal jobbe bare deltid noen ettermiddager, så får mye tid sammen ennå da:))

Skrevet

Gleder meg veldig til å begynne å jobbe igjen. Selvsagt litt skummelt å skulle sende gutten avgårde i bhg, men jeg får ha litt tiltro til ham. Det ordner seg. For det første blir det mye mindre penger av å være hjemme og jeg er helt ærlig ikke skapt til å være hjemmeværende. Jeg har forandra meg noe så utrolig nå som jeg flyr her og dasser og venter på at guttungen skal orke å være litt våken, i forhold til før når jeg bare jobba og festa. (mest av det første da...)

Skrevet

Jeg går tilbake til jobb etter endt perm, da jobber jeg i 2 mnd. (mens sambo har pappaperm, og mormor har "mormorperm" etter det). Etter dette har jeg fri til 1 sept før jeg begynner på jobb igjen. Regner da med å ha innkjørt snupp i barnehage til den tid. (Søker sånn at vi forhåpentligvis får plass fra august av).

Skrevet

Jeg skal ha ulønnet permisjon i 6 mnd. Skulle egentlig begynt igjen i slutten av feb. Da er snupp 11,5 mnd. Dette er noe vi har tenkt mye på og har bestemt av flere årsaker. Vi får ikke barnehageplass, vi vil ikke ha henne hos dagmamma og selv om de to nevnte hadde vært mulig synes jeg også hun er så liten og skjør til å bli kastet ut i en tilværelse med barnehage/dagmamma hver dag i 8-9 timer. Jeg har en lederstilling og når jeg først begynner igjen må det være 100 %. Jeg er nok litt hønemor og vil også gjerne kose meg med datteren min så lenge det er mulig. Økonomisk tror jeg vi såvidt kommer til å klare oss, men det er verdt det: )

Skrevet

skal prøve å få til å være hjemme jeg og.. evnt fiine noe å gjøre en helg eller 2 pr mnd:)

Skrevet

Jepp, jeg skal jobbe. Men er sykepleier, så jeg skal jobbe 80% og turnus. Blir derfor bare 1-2 dagvakter i uka (+ kveld og natt). Må nok ha full barnehageplass siden dette blir veldig uregelmessig, men kommer ikke til å bruke den alle dagene.... :o)

Er vel litt forskjell på de barna også, noen er vel mer klar for barnehage når de er ett år enn andre?!

Skrevet

Tassen skal ikke i bhg før han er 2 år..

Skal jobbe kvelder og litt helger sånn at jeg og sambo kan overlappe hverandre.. Så kan mamman min passe tassen litt når hun har fri..

Jen skal ikke jobbe hver kveld.... Men vi får se åssen økonomien blir..

Skrevet

Eg begynte å jobbe 50 prosent 13 des. Fekk gjort permisjonen om til tidskonto, da det dukket opp ein jobb der eg bur. Skal snart jobbe 100 prosent i 5 veker for deretter å jobbe 50 prosent til 5 juli. Hadde eg hatt råd til det skulle eg også hatt full permisjon 1-2 år ekstra.

Skrevet

Må nok det, men kunne jeg valgt ville jeg ha blitt hjemme noen mnd til.

Skrevet

Jeg skal ut i jobb igjen til uka, da tar pappa`n 2 uker perm, så har jeg 2 uker perm igjen og deretter har pappa`n de resterende 3 ukene...så har jeg perm til 16 mars, og da må jeg ut i jobb igjen...

Vi jobber på samme sted og skal jobbe mot hverandre, på motsatt skift, så da slipper vi barnehage foreløpig...men skal begynne på skolen igjen til høsten og da må han i b.hage...

Skrevet

Jr er 7 mnd og jeg skal ha ekstra permisjon til 1 september (bortsett fra at sambo skal ha permisjon i mai, da skal jeg jobbe). Hadde blitt hjemme lenger om vi hadde klart det økonomisk. Håper poden får barnehageplass fom slutten av august.

Skrevet

Når min perm er over, går samboer ut i først pappaperm, deretter 6 mnds ulønnet permisjon. Skulle ønske vi kunne "dele" litt på den ulønnede permisjonen også, men så lenge jeg tjener mer... Når pappa er ferdig med sin perm, er barnet ca 15 mnd.

Skulle ønske vi kunne unngå barnehage lengre enn som så, men det er ikke økonomisk mulig for oss. :-( Men, håper vi finner en løsning som gjør at barnet slipper fulle dager i det minste.

Skrevet

Jeg jobber som dagmamma nå jeg! Det skal jeg gjøre frem til aug. 08 iallefall. Deretter skal jeg gå skole.

Skrevet

Nei, jeg blir hjemme 5 mnd uten lønn etter at min permisjon er slutt. Jeg syntes tiden har gått så altfor fort. Det er ikke mange ganger i livet man får oppleve dette . Og så syntes vi at han er veldig liten (11 mnd) til å begynne i barnehage. Vi er også skeptiske til dagmammaer siden vi ikke kjenner noen godt nok til å kunne la gullklumpen vår være der uten at vi kan stole 100% på at han blir tatt godt vare på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...