eva luna Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Noen som har noen erfaring med troll-dressen? Er det stress med ullforet eller fungerer det bra? Blir det ikke mye kle av og på? Er litt i stuss om jeg skal kjøpe.
Tria Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Har hatt Trolldressen i snart ett år nå. Jeg synes det har vært litt stress med av og påkledning. Armer og bein henger fast i enten ullforet eller det tynne nettingforet mellom ulldressen og ytterstoffet. Må lirke litt for å få føtter og hender ut. Det er lettest å kle på ulldressen for seg, og så ta på ytterdressen til slutt. Gutten min har 2003-modellen, det er kanskje bedre i de nye modellene. Jeg har etter erfaringen med Trolldressen blitt opptatt av å se etter dresser med glatt for inni, slik at påkledning blir lettere. Kjøpte derfor nettopp en Lego-dress istedenfor Troll som han nå er i ferd med å vokse ut av. Reima er også glatt inni, i alle fall vinterdressene. Har til nå prøvd Reima, Troll, Helly Hansen og Lego. Reima ble han aldri våt gjennom, det blir han innimellom med Troll, tror det er fordi ytterstoffet er litt slitt på knærne. Stoffet i Reimadressen (og Legodressen) virker mer solid. Synes også Troll virker noe kaldere enn dem med tykkere for på vinterstid, vi bor i Nord-Norge og han må gjerne ha på et ekstra ull-lag innenfor ulldressen på de kaldeste dagene. Da blir det enda mer å kle på, pluss litt trangere inni dressen nå som den er i ferd med å bli liten. Men husk at erfaringene mine er basert på 2003-Trolldressen, yter kanskje ikke årets modell rettferdighet.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Har kjøpt Rampetrolldress. Den har et lag med ull sydd fast inni dressen. Den er glatt i innerforet og lett å ta på. Mye tilbud på den nå... Det er kjent at 2003 modellen ikke alltid var like tett. De nyere skal være bedre har jeg hørt. Ellers har jeg vært storfornøyd med legowear( (ser ubrukt ut etter en sesong), men trolldressen er litt mykere og virker litt varmere og lunere.
ekogm Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Vi har veldig gode erfaringer med Trolldress = varme, gode å bevege seg i for lillegutt, slitesterke. PÅkledningen kan riktignok være litt innviklet når det blir sprellet og strittet imot , men dette går lettere når du først kler på ham ullforet og deretter selve ytterdressen.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Ville heller kjøpt reima tec, den er lettere for barnet å kle av og på seg selv også.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Enig. Reimatec'en er fin å ta på, puster godt (ungen blir ikke klam) og er lett ikke minst. Merket stor forskjell da gutten var 1 1/2 og gikk fra en arvet dress med ullfor (ble for liten) og til ny Reimatec!
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Skogstad sine utedresser er også veldig bra. Glatt innerfor inni, lett og få på og av. Gutten min går i ute barnehage og bruker den daglig, aldri noen problemer med den. Er også litt lavere i pris en Reima og Troll sine dresser. Er veldig fornøyd med Skogstad sine produkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå