Gjest Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Gutten min på 2år har begynt å BITE!! noe som jeg overhode ikke liker!! han har biti meg 2 ganger, og begge gangen har han fått ett knips på munnen, og klar beskjed om at sånn får man ikke lov å gjøre! Jeg bare x fingrene for at han ikke biter de andre barna i barnehagen.. for da blir æ bøs! hehe!! Biting,slåing og klyping skal taes tak i med engang,det skjer!! Det er ikke akseptablet.. ut i fra min side, og Ja en 2 åring skjønner mer enn det vi aner, og han vet hva rett og galt er!
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 hæ??... hva mener du, og hovrfor så feig å være anonym da?? Er du for fri oppdragelse da?? Jeg lærer bare gutten min at biting ,slåing og klyping ikke er akseptablet, og at han må forstå dette! Og det er ikke vold å gi ett lite knips på munnen, eller hånda for den saks skyld! Jeg har aldri slått ungen min, kommer heller aldri til å gjøre dette, den dagen det skjer vil jeg be om hjelp! Comprende??
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Men det er jo en naturlig del i et barns utvikling - de tester ut grenser. Hvis du reagerer med fysisk straff er det like ille i mine øyne!
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Greit han tester ut grenser, men han skal forstå at det ikke er GREIT med ... som jeg har sagt før! Hvordan "straffer" du dine barn om du har noen da?? Når det ikke nytter å ta dem vekk fra situasjonen, og bort lede dem med noe annet???...
Monemokk Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Er forsåvidt enig i å gi et knips på munnen, men hvordan reagerte gutten din da du gjorde det ? Ble han lei seg og ga seg, eller tok han igjen? Her har vi sluttet med slik irettesettelse, for vår gutt ga seg ikke når vi brukte den "metoden." Nå holder vi han "fast"/ holder hånda hans i ro, og sier rolig nei. Blir vanligvis et par ganger, og så er situasjonen ryddet opp i. Er enig med deg i at det blir vanskelig dersom gutten din biter noen i barnehagen. Krysser fingrene for at det ikke skjer !
Laurine Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 Hoppsan heisan.... Ser du er her og skriver. Ja du må sette han ordenlig på plass, det er noe svineri når de begynner å bite og lign. Lillesnuppa her prøver seg stadig vekk med å slå, spesielt storesøster får gjennomgå. Vi tar henne ved å holde hånden hennes mens vi forklarer hvorfor hun ikke får gjøre sånn. Du finner nok ut hva som fungerer best. Alltid noen som må være anonym.... Håper dere ellers har det bra og at vi blir å sees snart. Klæm fra mæ :-)
Lille Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 Men gjør du egentlig det? Lærer gutten at biting, slåing og klyping ikke er akseptert. Ved å knipse han på munnen? Vil du også lære han at man ikke må kaste med lekene ved å knipse han på handa? Jeg personlig er imot å knipse. Det være seg på øret, ansiktet eller fingrene. Jeg mener at det er en utrolig feig og gammeldags måte å lære barna på og er egentlig overrasket over at noen fortsatt bruker denne metoden?
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Kan bare si med engang at det lille knipset ikke funket, og at han, hvorken ble lei seg eller gråt.. men han forstod hva jeg mente, og det var det som var poenget! Når det ikke nytter å sette seg ned på huk, og forklare hvorfor, eller ta han vekk fra situasjone.. hva i all verden skal jeg gjøre da??... kan jo ikke bare overse at han biter... er på besøk så biter han den andre unge.. skal jeg da bare sitte å se på å gjøre ikke noe??.. er jo faktisk det som noen av dere anonyme sier her! men heldigvis har han ikke bitt på ei stund da:) lykke til med fri oppdragelse til dere som gir barna deres det. Og Laurine kos å høre fra dæ Vi snakkes, gi klem til jent`n:)
Synnøve_Solbakken Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Er enig at det er viktig å gi klar beskjed om at dette ikke blir tolerert, MEN når han vet dette, så oppnår han jo akkurat det han vil dersom dette blir big deal. Hvis det skal bli en slutt på dette, må det muligens oversees...noe som ikke er lett selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Jaja, oppløftende å se at du tar konstruktiv kritikk til deg...
Lille Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Hvis ikke han hadde skjønt det med det første knipset, hvor mange fler ville du ha gitt da? Jeg driver absolutt ikke fri oppdragelse av barnet mitt, og sidestiller absolutt ikke det at man er imot knipsing/klyping/biting/slåing med fri barneoppdragelse! Mener fortsatt at det er en meget gammeldags måte å oppdra barna sine på.....
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 Så er vi vel uenige, og vi kan nok aldri bli enige om hva som er best for hvem, men nå gjør jeg det på min måte så gjør dere det på den måten dere syns er best:) kontruktiv kritikk.. hmmm.. men om du bare har det å skrive og ikke noen gode råd.. så... tja... Og når det som sagt ikke hjelper å ta han vekk fra situasjonen, og snakke til han, finne på noe annet å gjøre hva gjør jeg da??? Og hva gjør du når det ikke hjelper å gjøre disse forskjellige tingan, sitter å ser på... Det var til Anonym...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå