Gå til innhold

Svigermor maser om dåpen ALLEREDE!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble helt paff jeg!

Hun maser om datoer (de har tenkt seg på ferie akkurat i det tidsrommet dåpen ant. blir) og hva jeg skal servere - det er jo TRE måneder igjen før babyen blir født!!!!! Hvordan har vi tenkt å ordne det med alle gjestene, hvem skal vi be, hvor skal vi bestille mat.

Vi har akkurat tatt over et gammelt hus og står i rive-støv oppetter anklene.. Herreguuuuuuuuuuuuud!!! Blir helt sliten jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Himmel.. liker hun å ha ting GODT planlagt eller? La nå babyen få komme ut først i det minste da... Jeg hadde blitt hakket stressa hadde svigers vært sånn ja...

Skrevet

Må flire - min svigermor er likedan. Fokuserer på bittesmå detaljer som det ikke er noe som helst poeng å stresse med, men praktiske ting går henne hus forbi... La det gå inn det ene øret og ut det andre, det er det eneste jeg kan råde deg til, å synge små sanger i hodet sitt kan også hjelpe når det blir for irriterende:)

Det tok gubben flere år å skjønne hva jeg mente da jeg sa at jeg på langt nær alltid klager på familien hans, for eksempel har han en mye, mye bedre svigermor enn jeg har. Innen da hadde han heldigvis skjønt hva jeg mente!

Skrevet

Be henne komme med forslag: Kanskje du kan få lurt henne til å gjøre noe av jobben, f.eks det med å finne ut av det med maten og overnatting ;)

Skrevet

Hehe, vet hun egentlig om dere i det hel tatt har tenkt at ungen skal døpes, eller bare tar hun det for gitt?

Skrevet

"Ubetenksomme kjerring", hadde jeg tenkt..! Du får ta den litt ironiske tonen: "Du synes ikke vi burde ha et BARN først, da? Før du bestemmer deg for hvilke servietter du skal dekke på med til dåpen?" Blir kokko av sånt selv, jeg. Min egen svigermor tok en skikkelig frekk en for et par mnd siden (de liker å være tidlig ute - da var det tre mnd til min termin): Hun benyttet sjansen til å bråplanlegge at dåpen skulle foregå hos henne - med koldtbord - mens jeg var på do! Jeg kom ned trappen og hørte bare "... ja, men da sier vi det slik, da, så kan jo jeg begynne å tenke litt på maten i mens." Da jeg spurte samboeren min om det i bilen etterpå, ble han veldig overrasket over at hun og jeg ikke hadde snakket om det før hun "overfalt" ham mens jeg var på toalettet. Han hadde fått inntrykk av at hun og jeg nesten hadde det meste klart!

Jeg lot sinnet få roe seg litt, og så tok jeg det opp med henne neste gang vi var på besøk. Da hadde jeg fått tenkt litt, og tenkt som så at "javel, hvis kjerringa har lyst til å stelle i stand, så vel bekomme". Så kan vi nesten bare være gjester, og så kan vi reise hjem når vi vil, uten å rydde og å ta oppvasken :) Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...