Mila85 Skrevet 5. januar 2007 #1 Del Skrevet 5. januar 2007 Tenkte jeg bare skulle skrive litt om min erfaring med kirugisk abort,da jeg selv lette etter alt som var å lese om dette før jeg gjennomførte det. Jeg var 11 uker og noen dager på vei da jg tok kirugisk abort i går. Fikk en pille som man stikker i skjeden kl 06.00 inngrepsdagen,man bør ligge en time med denne. Møtte opp kl 07.30 på sykehuset å ble da møtt av en kjempe snill og forståelsesfull sykepleier som forklarte det meste.Fikk utdelt en seng,tok 3 paracet å ble liggende dær å vente på tur.Etter kun en halvtime ble jeg kjørt opp til avdelingen hvor de gjennomfører aborten.Ble dær møtt av en ny sykepleier/assistent lege som satt på meg noe på brystet(for å måle hjerte frekvensen under aborten),stakk "nål" i håndledde mitt i en blodåre som de koblet til saltvann slik at dette ikke skulle gå tett,hvor de senere sprøytet inn smertestillende. Ble så vidre kjørt til operasjonsstuen,hovr jeg ble lagt over til "operasjons bordet" og hvor jeg fikk maske over ansiktet med enda mere smertestillende/sovemedesin. Sonvet. Våknet opp da jeg ble kjørt inn til en ny avdeling hvor man ligger ei lita stund etter inngrepet. Hadde litt smerter og kvalme,sa fra,og etter et halvt minutt hadde sykepleieren sprøytet inn litt mere mofin og kvalme stillende,og jeg ble bra.Var kun trøtt,ble kjørt ned på dagsposten,hvor jeg fikk litt mat og drikke,en halvtime senere kunne jeg dra. Til meg tok dette litt over tre timer ,fra da jeg møtte opp til jeg kunne dra. De andre jentene som også tok kirugisk abort den dagen dro noen litt før,og andre forberedte seg på å dra da jeg dro.. Jeg kan si jeg var livredd før jeg kom på sykehuset da jeg aldri har vært med på operasjon elr noe lignende før,var også litt redd for narkose,kvalme og lignende. Mn synes dette gikk bra. Man får smertestillende og kvalmestillende om man sier i fra. Etter jeg kom hjem la jeg meg bare til å sove litt,hadde ingen smerter,men om man fikk dette(smerter lignende som vanlige mensen smerter) kan man ta paracet. Blødde litt i går,og har faktisk ikke blødd enda i dag.ingen smerter. Jeg føler jeg valgte det rette for meg,mn i og med at jeg aldri har vært igjennom medesinsk abort kan jeg ikke uttale mg om det. Håper det går bra med dere som skal gjennomføre en abort,husk dere er på et sykehus med masse flinke leger og sykepleiere rundt dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7656088-min-erfaring-med-kirugisk-abort/
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #2 Del Skrevet 5. januar 2007 Tror du gjorde det rette valget. Bare synd man må vente så lenge før man får ta det. Tror ikke jeg hadde klart å ta abort om jeg var 11 uker på vei... Selv tok jeg medisinsk og det var både uutholdelige vondt, varte lenge, blødde i 4 uker, og fikk komplikasjoner, så måtte inn på sykehuset etter 2 uker. Det skal jo ikke være lett dette her kanskje, men tror nok jeg vil anbefale kirurgisk, selv om jeg ikke har tatt det selv. Nå skal det sies at de jentene jeg gjorde det sammen med hadde det veldig greit uten store smerter. Men de var også kortere på vei enn meg, som var 9 uker. Så for de som vil unngå narkose, er kanskje medisinsk det beste, om du ikke har kommet så langt...Men jeg personlig vil aldri gjøre det igjen, det tør jeg ikke. Men ellers så kan jeg også skryte av behandlingen. De var så søte og snille mot meg, kunne ikke hatt det bedre tross situasjonen jeg var oppe i. Håper det går bra meg deg! Jeg har min 4. blødningsfrie dag i dag etter aborten, og nyter hvert sekund. Særlig det å gå uten bind:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7656088-min-erfaring-med-kirugisk-abort/#findComment-7657379
Mila85 Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg bestemte meg allerede den dagen jeg fannt ut at jeg var gravid at OM jeg skulle ta abort skulle dette gjøres kirugisk,da jeg tror dette var lettest for meg. Det var selvsagt utrolig kjipt å måtte vente så lenge,ventet litt ekstra lenge pga det var jul. o.l. spesillt da med tanke på de to siste ukene da jeg var sikkelig kvalm. Men på en annen måte er jeg utrolig glad for at jeg ventet så lenge da jeg var utolig usikker først om jeg skulle beholde eller ikke,nå fikk jeg virkelig nok av tid til å tenke. Er redd for at om jeg hadde valgt å ta medisinsk abort så hadde jeg kanskje ikke fått tenkt ferdig,blitt mer stress om å måtte bestemme seg innen de 9ukene. Kanskje jeg hadde angret meg da. Så dette virkersom var rett for meg:) Er selvsagt forskjellig fra person til person. Håper det går bra med deg også,Er godt å bli ferdig med det hvetfall..håper bare man ikke får noe ettervirkninger(tenker da mest psykisk). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7656088-min-erfaring-med-kirugisk-abort/#findComment-7658728
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #4 Del Skrevet 5. januar 2007 Ja, utrolig deilig å være ferdig. Jeg tror ikke vi kommer til å få noen ettervirkninger. Det høres ut som du var sikker på det du gjorde, det var iallefall jeg. Det er nok dersom man er usikker eller blir presset til det at man kan angre å få det vondt siden. Dersom man er sikker på at man gjorde det rette valget, ser jeg ingen grunn til å få det vanskelig senere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7656088-min-erfaring-med-kirugisk-abort/#findComment-7658860
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå