Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #1 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har hørt mye om snuing, både positivt og negativt! Men det negative har vært så til de grader negativt at jeg begynner seriøst å grøsse av tanken på snuing! Synes det sier litt at de faktisk har sluttet med dette tilbudet i Bergen bl.a... Jeg ønsker selfølgelig å kunne føde normalt, men tror nesten at hvis jeg får det som jeg vil så vil jeg heller la det være opp til babyen om han snur seg selv eller ei... Så kan jeg få fødselen jeg ønsker meg hvis han velger å snu seg selv, hvis ikke må det bare blir keisersnitt! Har jeg rett til å velge dette selv? Jeg vet at de gjerne både vil snu ham og kanskje t.o.m insistere på seteleiefødsel hvis ikke snuingen er vellykket, men det er jo _jeg_ som må gjennomgå dette... Burde jo være mitt valg...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7655769-kan-man-velge-selv-om-barnet-skal-bli-snudd-eller-ei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
luciababy Skrevet 5. januar 2007 #2 Del Skrevet 5. januar 2007 Hei Du kan velge selv! Men man kan risikere å møte leger som er veldig overbevist om enten det ene eller det andre og da blir jo ofte vår avgjørelse farget av denne meningen. Jeg hadde seteleie sist, var veldig opptatt av å føde vaginalt. Forsøkte utvendig vending i uke 36, uten suksess. Det var svært smertefult og selv om jeg aldri var redd har jeg tenkt endel på dette i ettertid. Tror påkjenningen på fosteret var stort, redd det ble stresset. Setefødselen gikk ikke særlig bra, etter 12 timers fødsel ble det hastekeisersnitt... Trolig ligger babyen i magen i seteleie denne gangen også. Denne gangen skal jeg IKKE forsøke utvendig vending. Dersom babyen ikke snur seg naturlig blir det planlagt keisersnitt om 2 mnd. Såklart, likedan som andre fødsler er også setefødsler forskjellige. Jeg vil ikke fraråde noen å forsøke setefødsel, men min erfaring tilsier at jeg ikke vil forsøke dette igjen.... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7655769-kan-man-velge-selv-om-barnet-skal-bli-snudd-eller-ei/#findComment-7661748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå