Gå til innhold

Noen av dere som skal/har vært ute å reist i permisjonen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er sjelden vi er ute å reiser, men i løpet av februar-april skal vi til Gran Canaria og New York. Vi blir 4 generasjoner i gran canaria på mannen's side. Muligens vi blir flere til NY, men det er ikke helt avklart enda. Vi gleder oss iallefall veldig! Men er spent på å reise med baby... noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det hørtes kjempedeilig ut!! Vi har reist endel tidligere, så vi sa egentlig at vi nå skulle roe litt ned og heller prøve å spare penger... Men det rykker så voldsomt i reisefoten min. Så vi har ingen bestemte planer, men tror kanskje det blir ett eller annet allikevel! :o)

 

Du bør i alle fall ordne pass i god tid. Og så er det kanskje kjekt å sjekke med flyselskapet på forhånd hva slags "bekvemmeligheter" det er for den lille på flyet. Du kan jo også tenke på om du kanskje bør ha med deg bilsetet. Endel anbefaler å ha med seg bæreredskap av noe slag, eksempel en Babybjørn... Du har helt sikkert hørt at du bør amme ved takeoff/landing for å hjelpe babyen å lette på trykket i ørene. Vent da med å begynne å amme til akkurat ved takeoff, ellers er babyen ferdig med å spise når du faktisk går opp i lufta. Og ta med skift, gjerne to skift til babyen og helst ett til deg også...

 

God ferie!! :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal reise i mai med snuppa til Gran Canaria. Reiste sist til London i permisjonen. Da hadde vi ikke med oss BabyBjørn og det angra vi masse på, så den kan være lut å ha med seg. Burde ikke ta med den beste vogna heller, er lett at de blir skada under turen, og du får ingen erstatning for det. Jeg ammet idet vi tok av og landet, hadde ingen problemer, snuppa sov under hele turen.

Gleder meg til å reise til et varmt sted denne gange, må bare huske å ta med oss hodeplagg og sunblock til snuppene, og norsk mat til de minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...apropo pass. Hvis jeg plutselig vil en håppåtur til varmere strøk så må jeg altså ha nytt pass med Jørgen i? Det koster jo no innmari mye, spesielt dumt siden jeg kjøpte nytt for 1,5 år siden :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen må nok ha eget pass, han:-) Men det er billigere enn "voksenpass". Barna skrives ikke lenger inn i foreldrenes pass. Ta kontakt med politi/lennsmannskontor for å få greie på papirer som må fylles ut og bilder som må tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "Tre små" skriver her så bør du ta kontakt med politiet for å finne ut hva slags papirer som behøves. Jeg har hørt andre som har hatt behov for pass. De har valgt å gå til fotograf for å få tatt passbilde av babyene. Det er ganske mange krav som stilles til ett passbilde i dag, går du til fotografen så gjør de det ganske raskt og greit... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tok bilde på politistasjonen, kostet 40kr per gang. Måtte ta 6 ganger før det ble godkjent! Så neste gang går vi til fotografen først. Babyen skal se rett frem, begge ører skal synes og du skal ikke være med på bildet. Så da må du holde babyen inn i boksen, eller ha et hvitt brett mellom deg og babyen, og da er det nesten umulig å få den til å sitte stille og se rett frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...