Gå til innhold

Angående eggløsningstidspunkt

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg venter mitt fjerde barn, og fikk vite det igår... Har 3 gutter,og synes bare det er gøy og prøve litt kjerringråd. Vi prøvde og ha samleie 4 dager før eggløsning, men tror jeg hadde tidlig eggløsning, for allerede samme dag fikk jeg litt "slimete" utflod, som det pleier og bli. Men 2 dager etterpå var det veldig mye mer slimete.Så det jeg lurer på, er om man har eggløsning den dagen man begynner og få litt mer slimete, eller et par dager etterpå? Eller kanskje det tar et par dager før egget ramler ned...? Håper jo på det siste :o) Pleier aldri og ha EL for tidlig, men virket sånn nå. Håper noen vet dette. Hilsen nygravid og lykkelig.

Fortsetter under...

Hei!

Du hadde nok EL den siste dagen med mye EL-slim tenker jeg! :-)

Så det er nok helt sikkert størst sjanse for jente! :-)

Er i samme situasjon selv, at vi prøver på jente denne gang, derfor har vi sex kun ca 2 - 3 dager/døgn før EL!

Tester med EL tester og har sex kun før det er stigning på testene!

Kjenner også på livmortappen, og følger med på utfloden, og har merket meg at slimet kommer opptil 3 - 4 / men mest vanlig 2 - 3 dager før EL!

Og livmortappen begynner å åpne seg 5 - 6 dager før EL!

Først er tappen litt åpen, mens den blir mer og mer åpen og flytter seg helt innover så den er vanskelig å kjenne, og bli helt åpen ca 2 dager før EL!

Har dere prøvd lenge før du ble gravid, når du hadde sex 4 dager før EL?

Lykke til!

Så spennende, da...! Jeg har nemlig tre gutter og ei jente og jeg vet at guttene ble til samme dagen/dagen før jeg har eggløsningssmerter. Jeg får slimete, glassklar utflod to-tre dager før jeg har vondt, og jeg har gått ut fra at selve eggløsningen er når jeg har vondt.

Jenta var ikke planlagt og ut fra syklusen (som vanligvis er helt regelmessig), hadde vi sex fem dager før eggløsningssmertene skulle komme, en margin som har fungert utmerket tidligere. Fikk til min store overraskelse den velkjente utfloden dagen etter sexen og eggløsningssmerter to dager etter det igjen, og ble da litt urolig med tanke på en ny graviditet (minsten var knapt året og vi hadde bestemt oss for at nok var nok - skulle til legen og få satt inn hormonspiral....) Da graviditeten var et faktum, gledet vi oss selvfølgelig over det, og jeg tenkte jo i mitt stille sinn at det kanskje var økte muligheter for jente siden det var 3-4 dager mellom sex og egglsøning. Og for min del stemte teorien om at sex noen dager før gir jente :-) Tilfeldig eller ikke - jeg har nå iallfall litt tro på at man kan øke sjansene for jente dersom man har sex før eggløsning. Ingen teori er vel hundre prosent sikker, men det er jo velkjent at jente-cellene hos guttene lever lenger enn gutte-cellene. Lykke til med ditt fjerde barn iallfall - om det nå blir med eller uten tut...!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...