augustbaby 2010:) Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Jenta mi spiser et par ganger om natten og sover nesten under matingen.. det er veldig vanskelig å få rapet henne da hun sovner.. men når jeg legger henne ned begynner hun å sprelle og vri på seg og det er tydelig at det er luft som skal opp..dersom hun blir liggene slik våkner hun fortvilet til slutt. Det blir til at jeg tar henne opp og går m henne , men hun sover mer eller mnindre.. stakkars.. Det ender med at vi holder på sånn i en time noen ganger lenger for å få opp luften.. så dumt når hun (og jeg) egentlig vil sove.. noen som har noen tips??
applsn Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 jeg brukte å legge lillegutt over skuldren og få ut luften på han når han hadde fått pupp på natta..for han sovnet igjen med en gang når jeg la han i senga når han var så liten at han måtte ha hjelp til å rape..
firemerkersmør Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Sitter du og ammer? Hvis dere ligger tror jeg de skal få i seg mindre luft.
augustbaby 2010:) Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2007 sitter og ammer ja.. høres lurt ut å ligge, får forsøke det i natt!! :-) (over skulderen er det jeg pleier å gjøre.. men da sover hun bare..)
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Dette har jeg også lurt på. Jeg har alltid ligget og ammet om natten og jeg tror ikke han får noe særlig luft i seg. Når han sovner legger jeg han over i egen seng eller vi samsover litt. Pleier ikke å ligge å vri seg pga luft. Min har våknet veldig ofte i lang tid, men nå begynner det å bli bedre grunnet grøt, så jeg tror at han har våknet ofte pga. at han var sulten (altså ikke luft). Ergo, tror liggende amming er bra.
Fantorangen Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Vesla her får i seg luft selv om vi ligger og ammer... Jeg har funnet ut at når jeg løfter henne opp mot høyre skulder, og Beina/baken litt mot venstre (pga magesekkens anatomi kommer luften lettere ut da) og samtidig bøyer beina litt, kommer den stort sett alltid ut rap/luft uten at hun våkner. Hvis vi "klapper" på rumpa eller styrker på ryggen våkner hun lettere...
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 Hvis du ligger på rygg med babyen liggende på magen oppå deg og stryker ham på ryggen kommer lufta ut uten at du må vekke ham så veldig:)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 Vi ligger og ammer, er ikke plaget med luft! Sovner begge mens han spiser :-)
Johanne B Skrevet 5. januar 2007 #9 Skrevet 5. januar 2007 Prøvd å la babyen "sitte" og amme? begynte med dette når frøkna ble forkjølet, for å puste lettere.. da kom all lufta ut innimellom spisingen her, og det var bare å legge henne forsiktig ned etterpå..
Rut Bram Skrevet 5. januar 2007 #10 Skrevet 5. januar 2007 Ligger også og ammer om natten, har aldri trøbbel med luft da og trenger ikke ta henne opp for å rape. Hun sovner ved puppen og noen ganger sovner jeg også. Tar henne over i hennes egen seng etter en stund, og hun våkner ikke.
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #11 Skrevet 6. januar 2007 Ammer sittende i senga, leger henne på brystkassen, da raper hun...
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 6. januar 2007 #12 Skrevet 6. januar 2007 Hei Sjarmøren har en tendens til å sovne når han spiser om natta, han er helt umulig å vekke. Før la jeg ham bare ned i vugga igjen uten å få opp rapen, men i det siste har han blitt litt hissig når puppen har blitt fjerna fra munnen. Ga ham da smokken for ikke å vekke hele huset, og la ham på skuldra. Da kom rapen ganske så fort. Så prøv å gi henne smokk samtidig som du har henne på skuldra. Da suger de og av en eller annen mystisk grunn så ble det enklere å få opp rapen her uten mye styr. Bruker og å stryke ham på ryggen, men det er mye for kosen sin skyld så om det hjelper eller ikke vet jeg ikke. Lykke til
Herkules Skrevet 6. januar 2007 #13 Skrevet 6. januar 2007 gutten min er jo 5 mnder da men her så ammes det mens jeg sitter så når han er ferdig så holder jeg han i armene mine i en form for sittende stilling med en arm bak/under ryggen og en under bena(knærne) så ha blir litt presset sammen da kommer det en rap og så legger jeg han i sengen. Det fungerer bra her støtter evetnuelt hode hans med mitt hode
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 6. januar 2007 #14 Skrevet 6. januar 2007 Jeg satt i starten, men så fant jeg ut at det var best å ligge. Slipper å bli så våken selv også. Etterpå la jeg han bare oppå brystet mitt, mens jeg forsatt lå. Da lå han der og fikk opp luften, deretter la jeg han enten over i sin egen seng eller bare ved siden av meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå