Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 5. januar 2007 #1 Del Skrevet 5. januar 2007 HEI! Jeg har en datter som er født 31.10.03. Har ikke visst om dette forumet tidligere, emn fikk litt lyst å fortelle min historie:) Vi hadde ikke planlagt noe hjemmefødsel, men for oss ble det bare sånn.... Dette var en torsdag -natt til fredag og jeg hadde fremdeles 16 dager igjen til termin.. Hadde gått rundt hele dagen og "kjent på noe" men uten å kunne sette fingeren på hva det var. Siden jeg hadde en fødsel bak meg, bare 2 år i forveien, mente jeg bestemt at jeg skulle klare å kjenne når det denne gang satt igang..hehe! Men neida... Dagen gikk sin gang, kvelden kom og dette "noe" var fortsatt der. Ikke vondt, bare mer irriterende liksom. Ved midnatt gikk vi og la oss. Kl 02.20 våkner jeg av en helt plutselig rie som er så sterk at jeg seriøst tror ryggen min skal brekke! Den kom helt uten forvarsel. Jeg klarer ikke få frem en lyd, ligger bare og biter tennene sammen, holder pusten mens jeg ser på vekkerklokka på nattbordet. Rien varer omtrent ett minutt. Jeg klarer å få på lyset, og sparke i samboer (som fortsatt sover ved siden av meg), før en ny rie overtar. Samboer våkner og skjønner hva som skjer. -Like etterpå går vannet, midt oppi senga vår! Da slapper kroppen min av og det kommer ikke flere rier. Vi kommer oss ned trappen, sambo går på kjøkkenet for å ringe til føden og barnevakt til den kommende storebror som ligger og sover, og jeg går i dusjen. Når jeg kommer ut på kjøkkenet etter ca 10 min på badet, er allerede naboen på plass og samboer sier vi må vente på ambulansen. Vi fikk ikke lov til å kjøre til føden selv siden vannet var gått, og det tar nesten 20 min å kjøre... Klokken er nå ca 02.40, og jeg står ved kjøkkenbenken. Plutselig kjenner jeg at hele magen bare "synker" ned, og det presser på i underlivet. "herregud, ungen kommer", sier jeg (eller noe i den dur). Naboen og sambo hjelper meg ut på sofaen i stua, der jeg blir liggende i en helt ubeskrivelig rar stilling..Nå kommer pressriene med gjevne mellomrom, og sofaen får gjennomgå! Hehe! Sambo, som nå er blitt helt likblek i ansiktet, ringer til føden igjen og sier det haster. Heldigvis hadde de tatt med en jordmor i ambulansen og de er på vei. Like etterpå ankommer ambulansepersonell og jordmor. Hun hjelper meg av med treningsbuksa jeg har på meg, og utbryter "oi". Så tar hun handa mi ned mellom beina mine, og der kjenner jeg hele hodet som nesten er ute! Jordmoren jager alle, unntatt sambo ut av rommet, og nå går det fort! Hun ber meg om å ikke presse på neste rie, men vente slik at hun rekker å ta på hansker, og sambo springer for å finne et par reine laken. Så er tiden inne. På neste pressri gir jeg f... og presser på som om det sto om livet! Ut kommer verdens mest perfekte lille jente med et vræl! Klokken er på slaget 03.00! Hun blir pakket inn i laken og jeg får henne oppå meg mens sambo klipper navlestrengen. Så kommer morkaken ut, og jordmoren ber sambo om å finne noe hun kan ha den i. Han finner frem en Rema 1000 pose, og spør om den er ok. Haha! Jeg låner en av sambo sine boxershortser, og stapper et lite håndkle nedi mellom beina. Det får duge som "bind":) Etterpå når vi blir trillet ut i ambulansen, står naboen igjen på trappa med tårer i øynene. Vi reiste til sykehuset for undersøkelse, og alt sto veldig bra til, trengte ikke syes eller noe:) Søndag formiddag dro vi hjem med prinsessa vår. Litt rart å komme inn i stua, og sette seg i sofaen igjen må jeg innrømme...men herlig! Storebror var kjempestolt!!! Jeg venter nå tredjemann, og leker litt med tanken på nok en hjemmefødsel... Men planlagt denne gangen:) Vi har flyttet, og bor nå bare 7-10 min unna føden.. Sist tok det hele bare 40 minutter, første fødsel tok i underkant av 6 timer....så regner nesten med at det kan gå kjapt oxo denne gang. Selv om min hjemmefødsel ble noe spesiell, siden den ikke var planlagt så er jeg veldig glad for at jeg fikk oppleve det:) Helt fantastisk å føde helt "au naturel", slik det "er meningen" vi skal:))) Anbefales!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7654965-min-ikke-planlagte-hjemmef%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 5. januar 2007 #2 Del Skrevet 5. januar 2007 det hørtes utroli fint ut på en måte, og heldig var du som det gikk så fort med=) jeg kunne å tenke meg å føde hjemme dersom jeg snart blir gravid, men legene er vel litt mere skeptiske til det ettersom det ville blitt min førstefødte... gratulerer med en liten til på vei forresten=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7654965-min-ikke-planlagte-hjemmef%C3%B8dsel/#findComment-7659421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå