Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster sa til meg at når Amanda begynte å nærme seg 6 mnd så skulle vi begynne å prøve å venne med tutkopp. Men hun NEKTER. Vi har prøvd melk i den, kalt vann, lunkent vann, lunkent vann med litt malestrakt, men hun vil ikke. Hun har den i munnen men NEKTER å sutte. Noen forslag til hva vi kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar for mange babyer LANG tid å venne seg til tutekoppen, noen går rett fra flaske til vanlig kopp.

Tror at jeg ville satt den bort en stund jeg, og heller ta den fram igjen senere. Har ikke hastverk og skal jo være lysbetont for baby :o)

Du kan også prøve andre merker.

Vi endte opp med en fra Tupperware, satt den bort en stund og når vi tok den farm igjen var han klar :o)

La baby få lov å leke med den, bite i den osv så finner hun nok ut av den ;O)

Slik som med mange andre ting trengs det også her TÅLMODIGHET :o))

Skrevet

Avent har egne "tutekopp-smokker" som kan settes på i stedet for de vanlige smokkene. Kan det være en idè og prøve? Renner ikke så fort som hos andre tutekopper. Så får hun flaske-følelsen litt lenger kanskje...

Har bare så vidt prøvd det jeg, jenta mi er bare 5 mnd. Hun drikker litt fra den, selv om hun liker vanlig smokk bedre.

Skrevet

Okei:o) Har en aventkopp men den nekter hun, kan prøve å skifte ut tuten:o) Er 2 mnd siden sist vi prøvde tutkoppen så vi kan ta den fram igjen å prøve:o) Tuusen takk:o)

Skrevet

min gutt begynte å drikke vann av vannflaska mi med sånn tut du trekker opp/ned. han nekta å drikke vann før det. etter det fikk jeg han faktisk til å drikke vann fra tutekopp. hvis det ikke er mme du skal ha i tutekoppen?? han var suuperinteressert i flaska mi, tror han hadde drukket hva so helst i den.. og så drakk han litt fra vanlige vannglass.

avent har tutekopp med hard (6mnd++)og myk tut(fra 3 mnd). når han hadde lært seg å drikke fra den myke, skjønte han hvordan den harde også var!!

evt prøv en tutkopp man ikke må suge i for å få vann eller annen drikke??

Skrevet

Hehe:o) En liten luring:o) Vi har utrolig nok prøvd det også, men hun vil bare ha tåteflaske da:o/ Men vi skal dra på butikken å kjøpe en slik tut som dere snakker om å prøve:o) Takk igjen for gode råd:o)

Klem

Skrevet

tror ikek de selger bare tuten. men kjøp hele aventflaska det står 3 mnd på!!!

Skrevet

snuppa vår nektet også tuten, selv om vi kjøpte 3 mnd. MEN, jeg blandet vann med eplejuice (sånn babyjuice), å suttet på flasken slik at drikken kom i tuten (de to første suttene kommer d bare luft å det hadde tydeligvis vært nok for at snuppa gav opp). Nå elsker hun tutekoppen å drikker alt derfra.

Skrevet

Oy:o) Det skal jeg jammen også prøve, alle råd er godt å ha:o) Tuusen takk:o)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...