Gå til innhold

Syden med 6mnd liten gutt:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi drar til gran canaria i morgen tidlig med lillegutt på 6mnd for første gang. Vi har aldri vært på kanariøyene før.

Og lurer egentlig på om noen har noe tips til hva jeg burde pakke med, evt. kjøpe her hjemme?

Er det noen som har erfaring med å reise med så små? tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner nok endel tips på reisedebatten.

Vi dro i høst med lillegutt på 5 mnd, og det gikk så superfint. Det var en perfekt alder for han var så tålmodig i vogna hele dagen, om han sov eller var våken. Han lå også litt på solsengen med meg, under parasollen og tittet på folket og de som badet.

Bleier bør du pakke med deg, det er rådyrt i utlandet. Vi pakket det ned i vogna før vi sendte den som spesialbaggasje. I tillegg bør du ha med en babybjørn eller noe annet å bære i. Flyet vårt hjem fra over 2 timer forsinket, og da hadde vi levert fra oss vogna.... sjekk evt om du kan ha vogna med til gaten og levere den til baggasjefolkene der.

Vi hadde også sånn seng på veggen i flyet, vi betalte litt ekstra for å være garantert første rad i flyet. Deilig når han sov i sengen hele tiden mens vi spiste!

Solparaply til vogna er også supert, så får de ikke sol på verken seg eller beina eller noe. Helseteppe er også supert. Vi kjøpte en babycaps der nede med strikk under haken. Har du et stort teppe, gjerne med sånn gummiert underside er det supert om han skal ligge litt på flisene ved bassenget under en parasoll. På stranda brukte vi soltelt.

Lillegutt var superfornøyd hele tiden, pass på at de får nok væske og er i skyggen hele tiden og ikke ha for mye klær på. Vi brukte mye bleie og t-skjorte istedenfor body. Ble litt mer luftig.

Kos dere og ha en riktig god tur.

Skrevet

Hei:) gå inn på reisedebatten og se hva jeg har skrevet, komt hjem fra grand canaria for 3 uker siden, reiste når lillegutta var 5mnd og 3 uker, gikk helt supert:)

God tur:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...