puffy Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Jeg skal til å nattavvenne lillemora mi. Hvordan gikk dere frem, som alerede har hvert gjennom dette? Jeg har også det problemet at hun kun vil sove sammen med meg om natta. Så vi skal også prøve å få henne til å sove i senga si. Men er det lurt å gjøre det samtidig? Hun sover fint i senga si på dagen. Hun har også en rar døgnrytme. Vi står opp mellom 7 0g 9, spiser frokost og ammer. Da er hun oppe i 1-1 1/2 time. Så kan hun sove i nesten 3 timer og vokner mellom 11 og 13. Da spiser vi lunsj. Så er hun våken rundt en time å så kan hun sove litt igjen, alt i fra en time eller to. Middags mat mellom 3 og 4, da er hun trøtt igjen og vil sove. Kvelds stell i 18 tida og kveldsmat mellom 18 og 19 en gang, trøtt igjen og sover i en liten time. Men etter den dubben, er det ofte veldig vanskelig å få henne til å sove i senga si alene. Da vil hun være oppe til jeg går å legger meg i 22 tida. Vi er oppe å ammer ca 2-3 ganger i løpet av natta. Er det noen som har noen gode råd å gi meg? Hvordan skal jeg gå frem for å få til en normal døgnrytme og søvnrytme? Må føye til at pappa er med på dette også...Det er vel gjerne hans jobb å ta nattavveninga?
firemerkersmør Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Kan si litt om hva vi gjorde. Tassen er 7 mnd. Vi sa at natta er mellom 12 og 6. Da er det kun vann på menyen. Han hadde egentlig bare ett måltid mellom disse tidene. Tassen sov fint i egen seng, så vi satte senga på Pappas side. Pappa ga vann når han voknet og krevde sitt. Første natta måtte Tassen en liten tur opp i senga vår for å roe seg, men det skal man vel egenetlig ikke. Ellers roet Pappa han i egen seng, tror ikke han tok han opp noe mer. Pappa ordnet mye, og jeg la meg ikke så mye opp i det. Gav han en vannflaske, og sa "vekk meg hvis han våkner etter kl 6". Vær forberedt på sprengpupp. Tror kanskje dere får en tøff jobb hvis dere skal venne han til å sove i gen seng samtidig, men har ingen erfaring der. Hvis dere tar det i to etaper m han vel sove i egen seng før dere tar nattavvending. er veldig deilig når det er ferdig, men litt trist også. Mista mye melk etter jeg slutta å nattamme.
puffy Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2007 Takk for godt råd! Tror det kan være lurt å ta det i to etapper jeg også. Så hun får venne seg til å sove alene på natta fra i natt av. Men jeg tar gjerne imot flere råd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå