Gå til innhold

Reint i huset,er det bare meg som stresser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er trøtt og sover masse for tiden. term om 11 dager. Men leil ser/ føles helt bombet ut. Samboeren har egentlig fri uke men jobber natt så han får inn litt extra no før beibien kommer,så da sover han om dagen og gjør ingenting i hjemmet. Eg er kjempe glad i han og vi har det fint,så det er i grunn ikke problemet. Men eg vil vaske ned alle rom før småen kommer, men orker eg dette? Skal begynne nå så får eg se hvor landt eg kommer. Er dere også sånn no,må ha det ryddigt og reint og alt klart liksom? Samboeren mener eg stresser og skjønner/ser ikke problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil gubben ha det reint i huset, så får han jaggu bare rydde!!!

vil seff ha det ORNTLIG!!! Rundt meg,rent og pent... men hvor skal man hente alle kreftene fra?? så jeg har forlanget at huset skal være STRØKENT når jeg kommer fra sykehuset:-)

Å jeg har ikke hørt noen protester:)

Skrevet

Hmm.. Jeg har noen uker igjen enda, så jeg stresser ikke så my med det.. enda.. men den tid kommer nok, og da vil nok jeg også ha det strøkent når vi kommer hjem fra sykehuset.. Så jeg skjønner litt hva du mener..

Men hva med å spørre noen andre om litt bistand også, da? F.eks mor eller søster dersom de er tlgjengelige? De vil nok også ha forståelse for at mannen din kanskje ikke har så mye krefter til overs etter nattarbeidet.. Og kanskje de kan hjelpe til med rundvasken? Ikke meningen at du skal slite deg ut nå når det nærmer seg, vet du.. :)

Skrevet

I see you!

Jeg vil ha et reint hus til alle døgnets tider, men det har funka dårlig siden jeg nå er begynt å bli såpass sliten og lei og gjør faktisk nesten ikke noe annet enn å sove. Når jeg egentlig vil rydde og vaske. Ikke at jeg har støv på hjernen eller noe, men enn merker jo rotet mer når en går hjemme å tråkker i det 24 timer i døgnet og jeg blir så dårlig humør av det. Samboeren min tar litt lettere på det, men så jobber jo han mesteparten av dagen og ser ikke det jeg sitter i hele dagen og irriterer meg over, men ikke klarer å få gjort noe med. Så de dagene jeg er i fin form, de bruker jeg til å vaske å shine hele huset og da blir jeg egentlig bare dobbelt så sliten etterpå. Men sambo er blitt mye flinkere til å hjelpe til hjemme, jeg bare klager høyt nok om hvor j... det ser og hvor vondt jeg har det og sliten jeg er, men noen må jo støvsuge så kommer jeg drassende på denna støvsuger`n da. Og da tar han visst hintet og støvsuger for meg, mens han jager meg i seng. Han er såå god atte. Noen ganger hender det faktisk at jeg slipper å si noe og han bare står der med støvsuger`n. Er ikke så mye som skal til for å glede meg da, i disse stunder:)

Skrevet

Åh!! Han har ikke en time til overs, tror du? Skulla gjerne ha støvsuga her jeg også... ;)))

Skrevet

Ingen dum ide.Men liker å klare meg selv. Føler også at det rett å slett er for rotete og skitent her til at andre kan komme og ta det. Det er min samboer sin leilig eg er bare flyttet inn, så en kan jo tenke seg hvordan kjøleskapet ser ut, mikroen, badet, vinduer+++ og alle mine ting inne på gjesterommet. off nei eg må komme igang.

Skrevet

Min skal være med på hotellet sammen med meg han, så han skal nok ikke vaske hus mens jeg er lagt inn nei.. Men jeg tar litt pø om pø når jeg gidder, det gjør han også (men han jobber også mye nå for å kunne ha litt mindre etter småen kommer), og ellers tar vi det som det kommer. Så lenge soverom, bad, kjøkken og stue er bra, så får resten bare være, ass! Hvis noen gjester synes feks gangen er skitten, skal de gjerne få med seg en tue og litt vann :-)

hoho

Skrevet

tjihi :)

Den tanken har jeg også tenkt.. At de mer enn gjerne kan komme på barselbesøk heime og ta f.eks oppvasken el.l.. BLir da mer enn nok besøk og oppvask.. hehe ;)

Nuvel, nå har vi riktignok oppvaskmaskin, så den blir vel litt drøy, men den der med tue og vann skal jeg legge bak øret.. ;)

Skrevet

Kan også sette fram noen flasker jif-spray her og der... Vi har jif bad, jif kjøkken, jif vindu, jif spray og mopp........

Skrevet

åja, og så selvf har vi tørrmopp, våtmopp, våtservietter....

Skrevet

noen som skjønner at jeg kjeder meg, eller?

Skrevet

Er da ingen vits å vaske ned alle rommene? Bare det er reint og ryddig på badet, kjøkkenet, stua og soverommet babyen skal ligge, så holder jo det. Lag deg ei prioriteringsliste iallefall og begynn der det er viktigst- ikke slit deg ut - du kommer til å trenge kreftene i barseltida :)

Skrevet

mayaya: ja, omtrent like mye som meg!! :))

Men du? Dersom du kjeeder deg, er det jo bare å svinge moppen... Høh-høh ;)

Skrevet

Eller ønske deg rundvask fra et rengjøringsfirma mens du er på sykehuset? Kan jo hinte til samboer/foreldre/svigerforeldre om hvor viktig dette er for deg?

Skrevet

Kjenner stressnivået øker med en gang gang jeg tenker på alt jeg vil ha gjort før d lille gullet kommer, har over 5 uker igjenn, men streng beskjed fra lege om å ta d m ro, har allerede vært lagt inn en gang på sykehuset... Så må vel prøve å strukturere dagene litt bedre slik at jeg får alt gjort samtidig som gej tar m ro;)

Skrevet

Vi har også litt forskjellig nivå på hva vi synes er OK mht rydding og vasking, og det blir ikke akkurat bedre når jeg tilbringer mye tid i heimen. MEN det siste jeg vil er å dra til fødestua utslitt, med flisete negler og illrøde hender og en lett dunst av Jif. Tenk nøye igjennom hva du _må_ ha gjort for å få ro i kroppen, trekk fra litt for hormoner (mitt beste råd på ale områder for tiden...) og sett deg ned og ta en saklig diskusjon med kjæresten. Det han ikke vil gjøre/klarer leier dere hjelp til eller ber familie etc steppe inn - du må ta vare på deg selv nå så du er klar til fødsel og barseltid! Å gå og se på alt som "må" gjøres bare forsurer alt...

Skrevet

Min erfaring er at standarden må senkes hvis du er høygravid og når barnet kommer. Det er ikke artig å se hva som burde gjøres, men det å gå å tenke på det er ikke bra for deg og din helse.

Vi har to små hjemme og om 3 mnd får vi en til - vi er begge i jobb og prioriterer vaskehjelp annenvher uke. Før hun kommer så deler vi på noe av ryddinga.

Det koster penger, men det gir myyyye ro i sjela!

Så prøv å ta det værste, og tenk på at det å ta det med ro er viktigere enn ett rent hus. Det blir uansett vanskeligere med en baby og tenke masse på rengjøring

Lykke til med fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...