Gå til innhold

Jaja... nå har masingen begynt for alvor her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg 13 dager igjen til termin og våknet til hele 3 meldinger på mobilen av slaget "hvordan går det? Har du fått babyen din ennå?" + at mannen min hadde fått telefon fra mormoren sin (babyens oldemor) om vi hadde fått babyen ennå...

Synes det er tåpelig å mase slik, for jeg er jo utrolig sliten og lei selv også... Alle vet at jeg ikke har termin før om 13 dager, og de vet også at vi kommer til å si ifra så snart babyen er født, så hvorfor sende så mange meldinger? Lærte dette da jeg gikk gravid sist at jeg ikke skulle sende slike meldinger til høygravide venninner, for det virker mer masete enn noe annet. Vet jo at det er godt ment, men synes det er skikkelig slitsomt...

ARGH!!! Måtte bare få det ut... sorry!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er derfor forumet er her, vettu, for at man skal få ut litt gørr i ny og ne.. :)

Kan godt forstå at du opplever det som masete, ja.. Skjønner ikke hvorfor de maser om det når du, som du sier, kommer til å si fra når det skjer..

Samtidig så er det jo også for å vise deg/dere at de bryr seg om dere, og at de er spente på hvordan ting går.. :) Kan jo hende de "håper" på få være blandt de første som får vite at ting tegner til at det skjer noe, vettu.. :)

Masse lykke til, vertfall :)

Og husk, her inne blir du ikke "masete" dersom du har behov for å slippe ut litt damp... ;))

Skrevet

huh, det er nesten litt frekt, det da... Her er det omvendt, når jeg nevner termindatoen, kommeneterer folk at "jaja, det blir nok ikke før ei uke eller to etter det da"... Greit nok at mange går over, men de trenger da ikke ta motet helt fra meg??

Skrevet

Syns bare det er koselig at folk bryr seg jeg da, hadde vært kjipere om jeg ikke hørte noen ting fra noen.....

Skrevet

mayaya: Det hender meg også.. Jeg er førstegangs, og har maange ganger allerede fått høre at jeg sikkert nok kommer til å gå over tiden osv.. Og jeg har termin 22. mars, og får nok høre det leenge enda.. :(

Skrevet

Krølle, da er vi nesten samtidig, jeg har termin den 24. mars... Så jeg har mao 10 uker igjen med meningene... gleder meg til å kunne sende sms om at han er ute!!

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar! Synes også det blir litt frekt, for vi traff nesten alle slektninger og venner i julen og sa da klart ifra at vi ville gi beskjed når ting skjedde. Vi har egentlig bestemt oss for å ikke si til noen i familien/vennekretsen at noe er i gjære før babyen faktisk har kommet. Med førstemann sendte vi en kort sms om at jeg hadde blitt satt igang (pga svangerskapsforgiftning) og vi ville kontakte dem igjen når det hele var overstått...MEN, da jeg skulle sende melding til familien og venner etter fødselen var det drøssevis av slike masemeldinger på mobilen og flere ubesvarte anrop. Det vil vi prøve å unngå denne gangen...

Synes for så vidt også det er irriterende med alle som sier "åh, du kan ikke føde den dagen, for da er jeg bortreist", eller "du MÅ føde den dagen, for da passer det best for meg", eller favoritten min "du kan ikke føde på DEN dagen, for da har jeg bursdag" og så kjenner vi hele 7 stk som har bursdag rundt termindatoen hehe...

Skrevet

hehehe.. skjønner åssen du har det! hadde selv termin 1/1, og meldingen strøymer på.. jeg kommer jo sef til å si fra når tulla kommer!! en ting er at mamma ringer meg daglig for å sjekke formen, men det er jo litt annet.. det er mamma liksom.. og hun er jo helt på tuppa nå stakkars! dessuten får hun enda flere meldinger, eposter og telefoner enn jeg!!!

Skrevet

mayaya: ja.. Da ligger vi temmelig likt an i løypa.. ;)

Uff, det er sannelig mange uker med meldinger.. Jaja.. Bra vi kan komme hit og slippe ut litt damp i ny og ne når det trengs.. ;)

Zoomer: Hehe, den er med den og den datoen passer/passer ikke hører jeg også til stadighet.. Snedige saker.. De tror de er såå morsomme, men når man hører den samme visa 10-20 ganger, mister den liksom litt av sjarmen... ;))

Skrevet

Vi kommer nok heller ikke til å sende ut melding om at vi er på vei til sykehuset nei... Men om noen i familien ringer og spør om noe, så må vi jo nesten si at vi er der, på en måte :-)

Tror som Vesla at familien blir enda mer nedringt med sprsmål ;-)

Skrevet

De eneste to som skal få vite at noe er på gang hos oss er moren min, for hun skal passe førstemann og bestevenninnen min, for hun jobber på sykehuset der jeg skal føde :o) Ellers tror jeg vi skal prøve å holde tett... Forresten... skal ikke se bort ifra at BIM-vennene mine her får vite noe :o)

Skrevet

er bare så sinnsykt enig i det du skriver..det blir ikke noe bedre når en har passert termindatoen heller!!!dritt, blir såå irritert

Skrevet

Er bar en som maser på meg, og det er lillebroren min på 5 år!! I oktober var det vel det hele virkelig begynt. Skal ikke babyen komme snart??? Men han er jo bare søt da :)

Skrevet

gjett har hørt det der et par uker nå..er 18 dager igjen til termindatoen og jeg og sambo er jo også lei av å vente..får daglig meldinger på mobilen med "har babyen kommet??" og mamma og mormor ringer og spør hele tiden..mamma ble helt hysterisk her jeg hadde vært på butikken (va borte 2 t) og hadde ikke tatt med mobil hun hadde vist ringt til hele verden mens jeg var borte og ringte med en gang jeg kom inn døra..hehe de er litt søte å da men blir litt mye kansje..

Skrevet

Fant nettopp ut at to av kameratene til mannen min også har ringt i løpet av dagen for å høre om jeg har fått babyen ennå.. Hyggelig at de bryr seg, men skal nok passe på å skru av mobilene når jeg faktisk går i fødsel hehe :o)

Skrevet

Heldige dere... Skulle ønske jeg hadde folk rundt meg som "maste", jeg... Jeg kan ringe til familie/"venner" for å snakke (har fem dager til termin) og e-t-t-e-r-h-v-e-r-t "kommer vi inn på" graviditeten, og da sier de kanskje: Ja, nå er det ikke lenge igjen. -Jeg skulle ønske de sa at jeg MÅ sende sms så fort det skjer noe, dag eller natt! At de kunne engasjere seg og tippe fødselsdato og kjønn! At de kunne spurt meg om hvordan jeg føler meg! At de kunne vist interesse... Føler meg alene, ja...

*hulk*

Skrevet

Uff... er nok ikke greit samme hva, fordi vi alle begynner å bli utålmodige etter å treffe de små vi har i magene. Føler litt med deg, anonym, for faren min viser null interesse for sine barnebarn - han har t.o.m. flyttet ut av landet mens jeg har gått gravid denne gangen... Han får nok ikke beskjed før han selv ringer og spør...

Skrevet

Hei Zoomer,

Jeg har sendt deg PM.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...