Gå til innhold

Hvordan kan alle tester si at man skal ha bakovervendt bilsete, mens vinneren i de største testene er Maxi Cosi priorifix som er et forovervendt sete????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg det?? Jeg vil ha et bakovervendt sete pga sikkerheten. Men når jeg sjekker tester og nettsteder er Maxi Cosi priorifix som er vinneren.

Blir usikker jeg nå... Skal jeg kjøpe den selv om det er forovervendt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hørtes jo litt rart ut... Skal visstnok være 5 ganger sikrere å sitte bakovervendt enn forovervendt har jeg fått beskjed om der jeg kjøpte bilstol. Hvilken test var det da? Og var det både forover- og bakovervendte stoler med i den testen?

Skrevet

De testene forandrer seg hele tiden. Flere av testene er ikke engang testet ved kollisjon. Ikke alle stolene er med i testene heller. Noen tester er betalt av vinneren også. Vi kjøpte et sete som passet vår og barnets behov - ferdig med det. Alle stolene som selges i Norge er sikkre uansett.

Om du vurderere om du skal velge forovervendt eller bakeovervendt så er mitt tips å låne et sete først. Vi satset på bakovervendt, men barnet ble bilsykt og spydde. Da fikk vi ikke byttet det. Så vi endte til slutt opp med forovervendt (som passet bilen mye bedre også). Mange som sliter med bilsyke så vær obs!

Skrevet

Vi kommer nok i alle fall til å velge ett sete som kan brukes både bakover og forover... Så begynner vi bakover som anbefalingene sier, men har ikke kastet bort pengene dersom vi er nødt til å snu setet før vi kjøper sete nummer tre... :o)

Skrevet

vi har Combi IZI, og er både for-/ bak- overvendt. Nurken er 11 mnd og han skriker mye når det er bakovervendt, så vi måtte bare snu det. Å kjøre med en skrikende/gråtende baby er ikke den sikrest måte.....

Skrevet

vi kjøpte forovervendt pga en hylende unge som ikke ble bedre av leker,musikk og sånt..

vi spurte på merkeverksted og de anbefalte oss det setet vi kjøpte.

skal bytte setet snart

Skrevet

Hvis du leser noen av testene der forovervendte har kommet best ut er ikke de bakovervendte trukket på kollisjonssikkerhet, men pga at de er vanskeligere å montere og dermed lettere å montere feil! Jeg anser meg selv så oppegående at jeg klarer å lese en bruksansvisning ordentlig, så den faktoren tar jeg ikke med i betraktning når jeg skal velge sete.

Hører heller på mennesker som jobber i ambulanse og i akuttmottak, de er ikke i tvil om hva en bør velge: bakovervendt.

Skrevet

Om dere leser litt på tryggtrafikk.no og ser videoen. Så vil derer nok ALDRI velge fremovervendt før de er gamle nok.

Dere som sier de nekter og sitte bakover, hvorfor det? Er ikke årsaken at de allerede har fått prøvd det?

Jeg hadde heller invistert i en dvdspiller til bil, enn å leke med sikkerheten til barnet mitt.

http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926

Skrevet

Bakovervendt bakovervendt bakovervendt bakovervendt bakovervendt bakovervendt bakovervendt bakovervendt bakovervendt bakovervendt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...