Gå til innhold

Ang. røyking innendørs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ett barn på ett år. Faren røyker, og jeg vil selvfølgelig at han skal røyke ute. Men han røyker inn i ovnen som er i 2. etasje. Jeg røyker ikke, og jeg må ærlig innrømme, at det ikke lukter røyk i det hele tatt. Det suges rett ut. Jeg merker altså ingenting, og det til tross for at jeg er ganske så sensibel når det gjelder røyklukt.

Men jeg lurer på om noen VET om det allikevel kan være skadelig for babyen vår??? Mer skadelig enn om mannen min røyker ute. Hun er dessuten sjelden oppe i 2.etasje.

Om jeg har vitenskapelige fakta å fortelle han, er det nok enklere å få han til å røyke ute, enn om jeg skal tvinge han fordi jeg muligens tror det er mer skadelig slik det foregår nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan jeg fortelle om da jeg var liten. Pappa røyka inne, men ikke i samme rom. Ble lagt i respiratro da jeg var 1 1/2 år pga pusteproblemer, og pappa ble kjeftet huden full av legen fordi han røyka inne. Etter det har han alltid røyka ute.

Ei venninne er allergisk mot røyk, og hun sier at hun reagerer på det om hun er inne i et rom som lukter røyk, men har blitt luftet i.

Derfor er vi aldri hos svigers, det stinker røyk der, og alt som har vært i det huset bare en halvtime må luftes etterpå, og jeg vrenger av klærne mine og snuppas de sjeldne gangene vi er der(vært der to ganger - nå er hun 5 mnd)

Skrevet

Ikke for å være ekkel, men selv om man ikke lukter det kan endel av de skadelige stoffene henge igjen i lufta. I tillegg til de setter de seg fast i hender og klær, så gubben din bør ikke bare røyke ute med få av seg yttertøy og vaske hendene før han går bort til jenta etter en røyk.

Og ingen trenger å anklage meg for hysteri, dette er en av de få tingene som leger og forskere klarer å være enige om..

Skrevet

Tror kanskje andre veien jeg. Hvis han røyker ute står han i røyken, og den blir hengende i klær og hår. Tror kanskje dette kan bli mindre problem hvis han røyker i ovnen.

Skrevet

Han sitter neppe inni ovnen og røyker? :-) Trodde ikke det. Selv om mye av røyken går i ovnen så vil også mye gå utenfor. Og hvis du selv er vant med røyklukt så vil du ikke legge merke til det om det lukter litt, men det gjør babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...