♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Babyen min har alltid vært flink til å sove på natta.. ammer han en til to ganger så det er jo utholdelig;) men de siste en til to ukene har det blitt verre! Han våkner hver time hvis ikke oftere! Han er ikke sulten, trenger bare smokken og hjelp til å sovne igjen. han vrir seg og stønner og så sovner han men våkner igjen etter litt. Vi legger han i 9 tida på kvelden og da sover han bra til kl 01 men så begynner det... Blir så utrolig sliten av det!! Hva kan det være?? Han var jo så flink før?!? Han er våken i 1 1/2 - 2 timer på dagen og så sover han i en halv time - time! Sjeldent noe lengre enn det...Er det kanskje for mye søvn på dagen? håper dere har noen gode råd til en sliten mor...
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 5. januar 2007 Han er forresten 3,5 mnd...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Kanskje han bare er tørst og trenger litt vann? Det begynte jeg med og dette funket.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 han er ikke for varm? slik blir min gutt om han er varm.. kjenn på føttene..her blir de glovarme!!
~mamma~ Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Jeg har desverre ikke noen gode råd, men i følge min hs har det ikke noe å si for nattesøvnen at de sover mye på dagen når de er så små, bare de ikke sover for mye rett før leggetid om kvelden. "Søvn avler søvn", sa hun.
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 hei =) prøv å holde han våken en til to timer før du legger han for natta.funka her det.å smokkedytting er et kjent problem....forige natt holdt jeg på hele natta,frem til kl 6.det ordner seg etter hvert.kan jo være luft eller noe som plager innimellom.å min sover mye på dagtid,uten at det ødelegger nattesøvnen. håper det ordner seg da =0)
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2007 Kanskje det ja.. men vi har det egentlig ganske kalt på soverommet...
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2007 Hei attpåklatt:) Ja, pleier å gjøre det! Han sover ikke etter kl 19... han har ikke noe vondt i magen lenger så tror ikke det er luft heller... har prøvd det meste men skal prøve å ha det litt kaldere på soverommet... kanskje det er tingen?!
24timersmamma Skrevet 5. januar 2007 #9 Skrevet 5. januar 2007 Oj, dette hørtes veeeeldig kjent ut! Vi legger vår (snart 4 mnd) i 20-tiden og da sover han til ca 23, og så er det slik du beskriver, om enn kanskje ikke hver time. Av og til må han dyttes i smokken hvert 20 min, så kan han plutselig sove i 2 timer. Helt uforutsigbart. Jeg snakket med helsesøster, og vi fant ut at siden poden min er ganske stor, kan det rett og slett hende at han ikke er mett nok (selv om det kan virke slik når jeg ammer). Han har også i det siste vært veldig grinete om dagen. Jeg begynte derfor med grøt for 2 dager siden, og synes allerede at det er litt bedring. Kanskje gutten din også rett og slett er mer sulten?? Håper du finner ut av det!
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #10 Skrevet 5. januar 2007 okei,da er han iværtfall trett nok,hehe kan være sug i magen,av sutten.hender det kommer en rap her natterstid =) jeg har prøvd både kaldt og varmt rom.funker bedre midt imellom.ble så kald på hendene han her.men jeg tror di fleste har slike perioder.har det her.siste nettene har det vært stordytting.å i natt nekta han å sove før jeg ga ekstra mat....er og blir en storspiser gitt =))
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. januar 2007 Tenkte på det.. men når jeg ammet han i natt kl 03 (fikk da masse mat) Våknet han igjen etter 40 min... så tror ikke det er det...
-carina- Skrevet 5. januar 2007 #12 Skrevet 5. januar 2007 Dette her høres veldig kjent ut. Sånn var gutten min når han var 4 mnd også (nå 5 1/2). Vi "snakket" mye om det i juli-klubben og nesten alle hadde det sånn. Tror det bare er en periode de skal igjennom. De har fått bedre syn og de oppdager at verden er så spennende. Problemet hos noen er at de er så opptatt at de ikke har tid til å spise ordentlig på dagen... For noen hjalp det å passe på at de fikk mat i massevis på dagtid. For andre så hjalp det stort sett bare å ta tiden til hjelp. En 2-4 uker og så er du tilbake til "normalen" igjen... ) Lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå