Gå til innhold

Hvordan kjennes EL-smerter ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det som vanlige mens-smerter eller er det annerledes? Jeg har en periode i syklusen fårtt så gruelig vondt der nede, kjennes ut som om hele livmora skal falle ut, når jeg kjenner etter iskjeden så ligger livmor-tappen ganske langt nede. Sex er så vondt i denne perioden at jeg bare har lyst til å gråte, biter jeg likevel tennene sammen og utfører akten (noe jeg selvfølgelig gjør siden det kan være EL..), så er jeg kvalm etterpå pga at det gjør så vondt. Lar være å si noe til mannen, hinter bare om at han ikke skal støte for dypt..

Noen ganger er det så vondt at jeg må melde pass, da blir det ingen sex i den perioden det er på det vondeste.

Kan det være EL-smerter jeg har eller lider jeg meg unødig igjennom sex'en uten å egentlig trenge det? Disse smertene varer som regel i 3-6 dager, så forsvinner de like fort som de kom og sex er bare deilig igjen..

Håper noen kan hjelpe meg litt!

Har forresten prøv å bli gravid i ca.2 år nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vet egentlig ikke saa veldig mye mer enn deg, men har du vaert hos lege/gynekolog? Det ville jeg gjort bare for aa sjekke at alt er som det skal, saerlig ettersom du har proevd i nesten to aar uten aa bli gravid.

Lykke til i allefall og god helg :)

Skrevet

For min del kjenner jeg at det verker vekselsvis på de to eggstokkene.

Og jeg syntes heller ikke sexen er best under el (men viktigst) hehe.

Kjenner det bare jeg løper til t-banen, neten som om eggstokkene har tenkt å hoppe ut av meg (som å falle på halebenet!!!)

Se forøvrig tråden "jeg vil gjerne lufte to teorier jeg har med dere" litt lenger nede på siden her:)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!

Dytter den litt opp jeg, kanskje noen flere som vet..

Skrevet

Hei!

Synes det hørtes litt rart ut at el smertene kan være så vonde, synes du skal ta deg en tur til legen å forklare hvordan dette kjennes ut for deg, og få en grundig sjekk.Hørtes veldig vondt ut, og må jo være tøft når du har disse sm.hver syklus, du går ikke på noe tbl.kur el noe?

Vi er jo alle forskjellige, vi hadde en pasient på sykehuset som var innlagt for magesmerter.. Etter endel undersøkelser, konkluderte legen med at det sannsynligvis var el smerter, men hun gikk på tbl.kur, hadde prøvd lenge på å få barn. Jeg ble veldig overasket, tenkte at når man har sånne el smerter så er det vel ikke først og fremst sex man tenker på....

Vi har og prøvd lenge på å få barn, 18 mnd, og forrige syklus kjente jeg el smerter for første gang tror jeg.

Hadde ubehag i h.side, en slags sårhet, ømhet, kjentes nesten ut som sting.Hvilke dager i syklusen har du disse smertene?Er det på samme dager i hver syklus?

Skrevet

Hos meg kjennes det litt ut som luft i magen... :)

Skrevet

Jeg går ikke på noen tablett kur nå, har gjort det og da hadde jeg ikke disse smertene. Har snakket med legen og fått henvisning til gyn på sykehuset, men den timen er ikke før i april..

Jeg har ikke disse smertene hver syklus, men annenhver ca. Kommer midt i syklusen og de kommer etter litt murring, deretter er det veldig vondt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...