Benni-min Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Gir dere det avkjølt (romtemperert) eller varmt som melka? Hvordan gir dere vannet? Jeg har prøvd tuttekopp, men det skjønner han ingenting av, og flaske, men han nekter å suge. Prøvde å sprute litt romtemperet vann i munnen hans i dag, men da vre han seg som om jeg puttet noe gift i han. hmmm Hvordan venne han til å like vann. Han er 5mnd nå og har fått grøt i en mnd.Han vil heller ikke ha sviskesaft. Prøvde å blande det ut i litt vann, men falt ikke i smak....hs sa at malt mistet funksjonen når han begynner med grøt,og anbefalte ¨sviskesaft. Vil de plutselig bare like saft og vann???
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Jeg begynte med vann når gutten min var rundt 2,5 mnd. Da begynte det å bli så varmt og da drakk han etter kort tid. Drakk vann hele sommeren, så ble det plutselig stopp. Blandet da noen dråper med baby-eplejuice i vannet og da begynte han å drikke igjen, blandet mindre og mindre eplejuice til det bare var vann igjen og da drakk han vann. Et annet tips er å koke frukt selv. Bare dele opp et eple eller en pære og koke det i noen minutter. Klemme ut alt saften av frukten og la han drikke avkoket av frukten. Gir romtemperert vann.
Hoppetussa Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Jeg håper det! :-) Her gir jeg det i tutekopp. Hun skal jo putte alt i munnen, og holder i begge hankene selv og putter tuten i munnen, men hun blir ikke så fornøyd når hun skjønner at hun har blitt lurt!!! Men prosessen gjentas et par ganger allikevel...
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Sviskesaft kan du jo også blande i grøten, det gjør jeg når det trengs.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Jeg har siden min lillegutt blei ca 3 mnd gitt ham vann emd teskje nesten hver dag. Vi koker det opp på forhånd. Har gitt det romtemperert, men han syns det er gøy og godt virker det som når det er kaldt, så nå får han det kaldt fra kjøleskapet. Har kjøpt tutekopp, men han har ikke vært flink nok til å holde ting selv enda, så den brukes foreløpig bare som beholder. Men er glad fordi det ser ut til at han liker vann:)
børdi Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 jeg har gitt kaldt vann fra tutkopp fra jeg begynte å gi det ved 4 mnd eller noe sånn. funket fint her...
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 prøvde å gi han vann fra flaske, tutekopp osv.. neida. bare nektet. men han var IVRIG på vannflaska mi, og på vannglassene mine.. hver gang jeg hevet vannflaska og han var på fanget strakk han opp armene. så der begynte han å like vann! nå tar han det på tutkopp også! og flaske:.. han er 6,5 mnd!!!
Benni-min Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2007 ok, takk for svar. Skal prøve litt forskjellige ting og se om han ikke vil drikke litt.
Fjusa Skrevet 5. januar 2007 #9 Skrevet 5. januar 2007 Jeg ga jenta mi kokt vann - avkjølt - i engangssprøyter i begynnelsen. Det funka fint! Gikk etterhvert over til tutkopp.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 5. januar 2007 #10 Skrevet 5. januar 2007 etter å ha kokt vann en stund spurte jeg fakitsk helsesøster hvor lenge man trengte å koke vannet. fikk beskjed om at den statlige anbefalingen er at man koker det til barnet begynner med fast føde. da trenger det ikke å kokes lengre.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #11 Skrevet 5. januar 2007 Min er 6 mnd og han vil ikke ha vann. Han drikker 500-600 ml med mme (inkludert mme jeg bruker i 2 grøtmaaltider). Dette er vel i det minste laget med mme, derfor tenker jeg at det er dumt aa kutte mme til fordel for vann. For eksempel til middagsglasset. Hva tror dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå