Gå til innhold

Dere store som avslutter på samme vekt som dere begynte...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet til uke15, gått ned 1kg - men vet ikke om det er helt realistisk at jeg blir liggende på denne vekten i 25 uker ennå.. Dere som avslutter på "startvekten", har dere holdt vekten stabil hele svangerskapet - eller har dere gått endel ned i vekt til å begynne med, for så å ta det på igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo bare svare for meg selv, men jeg gikk ned 12 kg de første 16 ukene, og har til nå lagt på meg ca fem av dem igjen. Nå er jeg 31+4.

Skrevet

Jeg gikk ned 2 kg frem til uke 18. Så har jeg lagt på meg etter det. Er nå i 33+3 og har til nå gått opp 6 kg fra startvekt.. Håper at jeg klarer å holde meg under 10 kg til slutten.. Men hver dag er en kamp..

Skrevet

Hvordan klarer dere det? Dere er flinke. Noen gode råd og tips??

Skrevet

Jeg har samme vekt nå(uke 42) som da jeg ble gravid o har har veksla mellom +1 og - 1 kg på kontrollene hele tiden. ikke gjort noe spes,til tider hatt mat/snopkikk men stabil vekt alikavel.Nå gleder jeg meg bare til å få ut ungen. Skal på overtidskontroll i morgen, blir sansynlig vis satt på kur.....

Skrevet

sist gang var jeg 4 kilo lettere da ho va født enn da jeg blei gravid.denne gangen er jeg gått opp 2 kilo(uke18)

• 2 uker senere...
Skrevet

kor mange kg var dåke då evt. kor høge?

er litt redd for atte denna skal eg gongen skal bli mega feit.. så det er litt godt å hørra atte ikkje alle legg på seg ein haug..som allerede er godt i hold...

Skrevet

jeg startet på 95 kilo, er nå gravid i uke 39 og veier 94 kilo, så jeg lurer på hvordan jeg kommer til å se ut når jeg er ferdig =)) gleder meg faktisk litt.men har noen idioter til svigerforeldre som sier at ja da må jeg være flink å begynne på grete roede o.l.. jeg liker det ikke, for å si det sånn så trives jeg faktisk med den jeg er selv om jeg vet at jeg har noen kilo for mye å dra på.. Lykke til alle sammen..=)

Skrevet

veide 126, da jeg ble gravid, og veier nå 127... 16 dager til termin..

Skrevet

Eg var 114,5 då eg vart gravid, var 106 kg då eg fødde og gjekk ned til 95 etter fødsel :D Første gong under 100 på fleire år. Det var kjempedeilig. Eg gjorde lite for å gå ned, heldt meg aktiv ved å gå på jobb (slapp heldigvis dei største svangerskapsplagene) og åt stort sett alt eg hadde lyst på, men prøvde å eta i moderate mengder. Eg trur det går an å ikkje leggja på seg under svangerskapet for oss som er store, fordi me har så mykje å gå på frå før. Sjølvsagt er det ikkje sånn for alle, men for alle store som er redd for å verta gravide pga vektauke er det kjekt å vita at det går an å vera gravid utan å leggja på seg 25kg..

Skrevet

Flott å høre solskinnshistorier - så vet jeg at det finnes håp! Er nå i uke *tenke* 17 om jeg ikke tar helt feil, har gått ned 2-3 kilo på kostholdsendringer, er jo lov å håpe at det fortsetter i den duren - så kanskje jeg også får se et tosiffret tall på vekta etter fødselen! Er mange år siden sist så. :)

HI

Skrevet

med jenta mi var jeg 87 kg da jeg ble gravid, siste gang jeg veide meg før fødselen var jeg 104 kg. Da det var gått ti dager etter fødselen var jeg 87 kg igjen...

Denne gangen begynnte jeg på 82 kg da jeg ble gravid, sluttet å røyke, spiste som bare tjusan for å stillne kvalmen.. Gikk opp 11 kg før uke 16, etter det har jeg lagt på meg ca 1 kg i mnd...

Skrevet

Jeg har gått opp 4 kg til sammen etter jeg ble gravid...er nå i uke 37. Har derfor gått ned en str på klær...(bortsett fra rundt magen=))

Men grunnen til at jeg ikkje ha gått opp mer er fordi jeg har mindre plass i magen..å spiser derfor lite,men ofte.Så unngår jeg all små spisingen mellom måltidene...men har opptil 5-6 måltider pr.dag.En del frukt i de minste måltidene og så unner jeg meg snop i helgene.

Blir spennende å se hvor mye jeg veier når babyen har kommet ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...