Gå til innhold

Flere med bekkensmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har i det siste hatt så inderlig vondt på høyre side av bekkenet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.

Er det noen med lignende erfaring som har noen gode tips å komme med? Vet dette er helt normalt, men er førstegangsfødende og er derfor litt uerfaren på alt egentlig.

Er det forresten noen som har noen gode treningsstips som kan styre bekkenet og ryggen?

Ha ellers en fortsatt fin dag alle sammen c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er blitt sykemeldt nå i uke 34 for bekkensmerter. Har kjent smerter siden uke 20, men presset meg hardt for å ikke bli sykemeldt. Har en jobb med mye gåing og tildels tunge løft.

Det jeg har blitt veldig dårlig av er mye trakking, tunge løft, turer i ulendt terreng og støvsuging/vasking. Prøver å unngå dette så godt jeg kan.

I julen fikk jeg hvilt meg mye, og etter 3-4 dager var jeg myye bedre i bekkenet, så ro og hvile hjelper faktisk.

(krøp rundt på gulvet fordi jeg ikke klarte å reise meg etter jobben de siste ukene før jul...)

Det som har fått meg til å innse at det nok ikke er så smart å presse seg selv altfor hardt over tid er at jeg er livredd for å ikke bli kvitt bekkensmertene etter at barnet er født. Vil IKKE være igjen hjemme når de andre skal gå fjellturer osv i fremtiden !

Dette er vertfall min erfaring med bekkensmerter!

Skrevet

Jeg signerer tipsene over; Jeg har unngått ALL støvsuging og vasking (jeg har hørt at dette er noe av det verste du kan holde på med dersom du har bekkensmerter).

-Sørg for å ha mest mulig jevn belastning på begge beina til enhver tid (Ta korte skritt når du beveger deg, sitt på sengen når du kler på deg, sving begge beina ut av bilen før du reiser deg)

- Unngå løfting og bæring, vær også forsiktig med handleposer, selv om de ikke virker så tunge i utgangspunktet!

- Mye trakking er ikke bra, sørg i alle fall for hyppige pauser dersom du må gå en del. Min erfaring er at det ikke er så bra å sitte for mye i ro heller (i alle fall ikke på harde stoler...), så en mellomting med moderat bevegelse og tilstrekkelig hvile er bra.

Håper bekkensmertene bedrer seg, lykke til! :-)

Skrevet

om man støvsuger på rett måte så er det ikke noe i veien for det. var hos fysioterapi i dag og spurte spes om dette siden gubben er på jobb i tre uker..

om du holder støvsugerøyret rett foran deg og holder slangen med andre hånda rundt/bak ryggen mog bare støvsuger rett frem om du skjønner.. om du ser noe på siden av deg så må du vri hele kroppen(også beina) før du tar dette...

ville bare si det, :)

kan få henvisning til fysio fra legen din forresten

Skrevet

Jeg har bekken plager av og til, men jeg går gjevnlig til kriopraktoren, han retter på det og holder det vedlike. Så da er det ikke så vondt, kommer bare smerter av og til, når jeg har sittet litt og skal reise meg og gå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...