Gå til innhold

Flere med bekkensmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har i det siste hatt så inderlig vondt på høyre side av bekkenet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.

Er det noen med lignende erfaring som har noen gode tips å komme med? Vet dette er helt normalt, men er førstegangsfødende og er derfor litt uerfaren på alt egentlig.

Er det forresten noen som har noen gode treningsstips som kan styre bekkenet og ryggen?

Ha ellers en fortsatt fin dag alle sammen c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til lege og få henvisning til en god fysioterapaut. Av fysioterapauten har jeg fått et lite treningsprogram med stabiliseringøvelser for bekkenet. Øvelsene sammen med noe behandling har gjort tilværelsen betraktelig bedre. Jeg tror det er viktig at du får øvelsene direkte fra en fysioterapaut som vet hva han snakker om enn at du får noen øvelser dårlig forklart her og ikke helt vet om du gjør dem rett. All behandling er gratis under svangerskapet og 6 mnd etter.

Ellers har jeg kutta ut all trening som gjør vondt i bekkenet og fortsatt med det som funker. Hva som funker for deg må du selv prøve ut, det varierer fra person til person. Generelt bør du unngå skjev belastning på bekkenet.

Skrevet

Var hoss legen i dag ble sykemeldt pga bekkenet ,men fikk henvisning til fysioterapeut.. For å få veiledning o.l, de kan ikke gjøre så mye nå ,men som sagt gi deg de riktige øvelsene som nevnt over:-)

lykke til...

Skrevet

Har selv nettopp fått diagnose bekkenløsning, og er 1.gangs som deg, 19uker. Fikk anbefalt å gå og svømme. God trening, samtidig som vannet tar belastningen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...