Gå til innhold

Ang. bugaboo-vogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av oss jobber i barneutstyrs-butikk (en av de store) og har veiledet oss litt ang. kjøp av vogn.

Her om dagen kom følgende hjertesukk:

"Bugaboo vogner burde ikke vært lov å selge ... det er en hersens motevogn som ikke god for noe. Vogna er ustødig, det er trangt til ungen, forhjulet er altfor lite (selv med vinterhjul) kalesjen kan ikke festes skikkelig i oppslått stilling og ender på halv tolv for et lite vindpust. dyre og dårlige! ... og enda klarte jeg ikke å få snakket søskenbarnet mitt fra å kjøpe den."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men da skjønner jeg ikke hvorfor noen er så FRYKTELIG fornøyde med den? Det er vel noe med alt......

Skrevet

Jeg er uenig i det han/hun sier! Trangt er det i alle fall ikke i vognen, bagen er større enn simo kombi sine bager, ustødig har jeg ikke merket at vognen er, og det med kalesjen er bare tull, aldri hatt noe problem med den!! Skulle det være en minste lille ting med vognen, har Bugaboo veldig bra service i alle fall!

Har vedkommende barn selv, og har prøvd vognen?

Skrevet

Ja, hun har barn selv og har prøvd vognen.

Pluss at hun er ansvarlig for barnevogn-avdelingen og er den som får alle klagene!

Men, dersom noen har den og er fornøyd er det da ingenting som er bedre enn det!

Skrevet

For å unngå misforståelser, hun har ikke brukt vogna på egne barn, men de tester jo produktene de selger og vurderer dem, slik at de har noe å basere anbefalingene på ...

Skrevet

Har inntrykk av at svært mange har nesten-prøvd ogner, og finner "feil" på dem, jeg... Noen som feks mener at voner velter lett, så har de dyttet på vognen uten barn oppi... Og da blir jo tyngdepunktet naturligvis helt feil... Jeg innser at de fleste tester mer enn dette, men vil bare poengtere at jeg heller hører på folk som faktisk har brukt vogner fast. Om de jobber med dem eller ikke.. Foreldre er superkritiske, og det er svært nyttig med alle meninger.

Ps. Ikke alle meninger her inne er reelle (noen finner på ting, forstå det den som kan), så vær kritiske, og heller spør konkrete spørsmål i butikken. De tjener forskjellig på forskjellige merker også...

Skrevet

Vel, dette "hjertesukket" ville jeg ikke lagt så mye i jeg heller. Greitt nok, alle har ulike meninger om vogner, men hvis den er så dårlig og hun er barnevognansvarlig for en av de store kjedene er det jo rart at de selger den der i det hele tatt. Tipper dette kan være Fru Lyng butikk du har vært i, de har overhodet ikke kompetanse på disse vognene, og får høyst sannsynlig provisjon av andre merker. De visste ikke engang hvordan man slo den sammen i de to fru lyng butikkene jeg besøkte og hadde ingenting å si om vognen da jeg spurte om positive/negative sider. Henviste meg bare til andre vogner og kunne ikke svare på ett eneste av mine spørsmål om vognen som vekt, svingbare forhjul, madrassens egenskaper eller noe annent.

Babyshop derimot er svært positive til Bugaboo og anbefaler den på det varmeste! Alle jeg har snakket med der er overbegeistret for vognen, som skal ha "alt" ifølge dem. Har snakket med både vognansvarlige og andre ansatte i de oslobutikkene som fører vognen. Den er ifølge dem solid, (de har til og med satt seg i vognen for å demonstrere), er vind og vann sikker, baggen er mye større enn alle andre merker og den er utrolig lett og enkel å håndtere. På bakgrunn av dette samt at den er såpass populær som den har blitt rundtomkring i verden og at to av vennindene mine har den og kunne ikke vært mer fornøyde, blir det iallefall Buggis på oss når knøttet kommer til våren :-)

Skrevet

For meg er det en tilvenningssak det med vogner! Jeg måtte liksom bli kjent med Buggisen og alle dens egenskaper og funksjoner! Er ikke akkurat som en Simo liksom!!

Og godt er det at smaken er som baken; delt i to!

Glad ikke alle triller rundt i Buggiser, så jeg fortsatt kan vise min stolt frem;-) Ikke få Simo damer som snur seg etter den du! For ikke å snakke om mennene! Hihi....

Skrevet

Jobber ikke i Fru Lyng butikk nei.

Dessuten ble dette fortalt meg utenom jobb, så har ingenting med provisjon å gjøre! Mer et vennskapelig tips!

Som ansvarlig for en avdeling i en butikk som tilhører en stor kjede er man dessverre ikke i en posisjon hvor man kan velge bort merker kjeden har bestemt seg for å ta inn! Og for å si det sånn, hun er "glad" folk kjøper dem, for da tjener de mer penger! Men hun anbefaler dem ikke til folk som kommer og ber om råd!

Skrevet

Ps. hun kunne glatt svart deg på følgende: "kunne ikke svare på ett eneste av mine spørsmål om vognen som vekt, svingbare forhjul, madrassens egenskaper eller noe annent."

Har jobbet for barne-butikker de 8 årene jeg har kjent henne, så hun er nok ikke så grønn som du tror.

Heldigvis bestemmer man selv hva man vil kjøpe. La det bare ut som et moment å vurdere for de som lurer på å kjøpe vognen! Folk må jo kunne høre flere sider av en sak, også bestemme seg selv!

Skrevet

Jeg var også i en butikk, hvor den mannlige selgeren virket som han ikke hadde lyst å selge Bugaboo vogn til meg. Han var litt sånn dette er en livstils vogn også så han på meg og begynte å snakke om Emmaljung. Kanskje jeg ikke ser urban nok ut, he he. Men i en helt annen butikk fikk jeg beskjed om at hvis jeg skulle gå mye ute på grus-stier, så var ikke det rette vognen. Jeg føler at denne Bugaboo vognen passer best til folk som går mye på enkle flater. Altså asfalt og kjøpesentre og slik. Kjenner en del som skryter seg i hel av vognen, men de bor jo nesten på kjøpesentre da. Og der er den nok perfekt.

Jeg vil ut å gå i skog og mark jeg :)

Skrevet

Forressten er det noen her som er SIKKELIG tur mennesker som bruker Bugaboo i skogen eller på grusstier?

Med sikkelig tur mennesker mener jeg ut på tur i UANNSETT vær. Regner og blåser sideveis så går en likevel ut på tur.

Skrevet

Den kommentarn anngående at den va så dårli trur eg ikkja at du ska fokusere så masse på.

Selvfølgeli vesst du hadde fått mage sånne kommentara, men d virke no ettersom eg har lest her at de fleste e førrnøyd me vogna:)

Åg d blir bestandi å være fålk der ute som ikkje bare har posetive ting å sei om forskjellige vogne, førr fålk reagere på forskjellige ting.

Vesst du har fått den anbefalt, åg du syns vogna e god, åg mange her inne syns den e go, ja da e den sikkert ikkje så dårli som ho der eine meinta at den va:)

Stol på flertallet:)

Eg har valgt å kjøpe emmaljunga city cross med city bag, d virke som den beste vogna førr meg åg min baby:)

*Har falt så sinnsykt førr den vogna*

Åg den har eg hørt fungere bra på grusstia, åg i snyføre *bor i troms, e nåkka man må tenke på;)*

Skrevet

Tror jeg hadde satset på en vogn med mer robuste og større dekk enn bugaboo, luft-fylte med litt mer spor-dybde sånn at den får bedre tak i ulendt tereng og kommer seg frem selv med endel snø! Trenger det her vi bor i hvertfall!

(Skulle tro jeg snakket om en bil ...)

Skrevet

*hehe*

Ja man sku tro d va snakk om en bil:p

Men ei ny vogn koste jo omentrent d samme som en kjempebillig b rukt bil;p

Skrevet

Ang. emmaljunga city cross

Den har jeg og hørt pos. ting om, så tror du gjorde et godt kjøp der!

Skrevet

Jepp, men eg har ikkje kjøpt den enda:)

Sellom eg veit at d e den eg ska ha, ska å bestille om 2-3uke:)

Ska bestille vogn åg kjøpe stellebord samtidig:)

Butikk dama sa at vesst eg handla førr 10tusen så sku va få 10%rabatt:)

Så eg ska bare finne ut ka meir eg ska handle, dem har jo alt av utstyr åg klea:)

City cross, med city bag, åg med sånn fot trekk blir jo nesten 7000kr.

Åg stellebordet koste 2000kr, Åg da har eg enda kjøpe ting førr verdien av 2000kr... men eg betale jo bare 10tusen:)

(Har spart penga sia i høst, så eg sku sleppe å bruke så masse av engangstønaden)

Så eg får se;)

D e hos exit eg ska handle, så vesst du har nån exitbutikka i nærheita så har dem sekkert samme tilbudet:)

Skrevet

Jeg går tur hver dag (i vær og vind ja!) med bugabooen vår. Har vært i skogen mange ganger (bor rett ved siden av...). Bugaboo funker der også, men da er det best med de store hjulene foran. Bare å snu håndtaket. Jeg bor altså ikke på et kjøpesenter ;)

På grus er jeg enig i at den bråker litt, men ikke noe vanskelig å kjøre. Den er jo i tillegg så lett, så man dytter ikke forgjeves altså...

Nå har jeg hentet de nye vinterhjulene (lufthjul, lik de bak, men litt mindre), og det er for meg blitt en helt vanlig 4-hjuling, dog liten og nett.

Nå har jo akkurat babyshop begynt å selge bugaboo (ihvertfall her i oslo), så det er jo ikke sikkert de har "blitt helt kjent" med den enda. Uansett er jo ikke hennes (den butikkansattes) oppgave å formidle hva hun personlig mener om en vogn (som jeg forøvrig synes er totalt uinteressant når hun ikke har prøvd den irl), hun skal foreslå vogner ut fra kundenes behov.

Føler at mange bare har bestemt seg for å ikke like bugaboo. Hat i vei, men må dere si det overalt? samme med den stokke-vognen, folk har så behov for å fortelle at de synes den er stygg! Ikke et konstruktivt svar å få når man spør om brukervennlighet etc...

At vi har forskjellig smak er jo ingen hemmelighet, jeg går ikke rundt og utbasunerer hva jeg synes om andres vogner og valg. Man om det!

Skrevet

Til Anonym : Jeg føler at alle liker bugaboo vognen jeg. Også føler jeg at de som ikke ønsker å kjøpe denne vognen får høre mye dritt. At de er bondeknøler, harry osv. Akkurat som de som ikke kjøper vognen er en gjeng med idioter.

Synes vognen er helt genial jeg. Men er veldig skeptisk til om den passer til mitt bruk. Også er det noe med håndtaket jeg ikke helt liker. Skulle vært vendbart. Når det gjelder utseene på de forskjellige vognene så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Det er brukervennligheten som gjelder.

Skrevet

D virke no ikkje som om d e mange her inne som har lagt den vogna for hat, åg d e i allefall ingen her inne som har sagt at den e stygg..

Men alle vogne har positive åg negative side, åg vesst man bare ska fremheve de positive så e man jo ikkje særli realistisk, når nån spørr om råd.

Eg har ikkje uttalt meg om kordan den vogna e, førr eg har aldri sett ei sånn vogn.

Har bare uttalt meg om kordan vogn eg ska ha, åg koffer eg har valgt den.

Skrevet

Jeg har bugaboo og er veldig fornøyd med den. MEN.... den er elendig som turvogn og på robuste veier - det er den simpelten ikke lagd for, men den er kjempe flott i byen og ja - på kjøpesentre. Til turer i marka har vi valgt å bruke en mye mere robust vogn!

Skrevet

Tusen takk Barney :)

Dumt at den koster så mye for det hadde vært gøy å ha den til shopping. Men det finnes sikkert noen andre vogner som er billigere som også er bra på shopping som jeg har råd til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...