Gå til innhold

Amme BH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 36 og begynner å ordne ting til fødselen. Skal jo ha et par amme BHer når jeg skal på sykehuset å føde.

Men det er neimen ikke lett å vite hvilken størrelse man skal velge. Dessuten er jo fasongene på BHene veldig ulike, så 85 B i en modell kan jo være 90 C i annen modell.

Hvordan unngå å kjøpe feil? Har prøvd noen med innlegg.

Men blir man fyldigere bare i cupen etter fødselen eller må man ta hensyn til cm rundt under brystene også?

Noen som har noen gode råd?

Og kanskje vet hvilke butikker man får god hjelp til slik i Oslo?

Vært på Lindex, men der er det selvhjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke i oslo, men jeg kjøpte i bergen på netty undertøyspesialisten der tar de mål og ser bh en på deg. Har ikke ammet i den enda, men brukt den litt og den er iallefall knallgod. Betalte 479 kr for den, men den var så vanvittig god i forhold til de man får på lindex o.l at den var verdt hver krone. Får bare håpe jeg får til ammingen nå=)

Skrevet

Henger meg på den! Vanskelig skulle kjøpe bh til bryster som ikke har "stabilisert" seg enda. Ikke godt å vite hvordan de blir når man begynner å amme, og veldig vanskelig å finne rette typen bh, siden de er endel anneledes enn andre bh-er.

Noen flere som har tips?

Skrevet

Den beste butikken i Oslo er La Lina! Der er de suverent flinke.

Jeg ble anbefalt å kjøpe ammebh når jeg hadde 3 uker til termin. Da ville hun at jeg skulle gå ned en str under brystene og opp 1-2 cupstørrelser i ammebh og det stemte veldig bra for meg.

Skrevet

Har kjøpt 1 amme-BH, på KappAhl, samme størrelse som jeg bruker til vanlig. (Har ikke fått noe særlig større bryster.) Den var litt romsligere i cupen så jeg får plass til innlegg. Venter med å kjøpe flere til jeg har født. Regner med brystene blir litt større når melkeproduksjonen kommer igang. Har fått tips om at Cubus har gode ammeBH-er, Triumph tror jeg merket var. Ellers er jo selvfølgelig spesialforetninger et lurt sted å gå. Dyrere, men god kvalitet og god service.

• 5 uker senere...
Skrevet

Hei!

hvor i oslo ligger denne butikken La Lina som du nevnte-??

Bebis i april

Skrevet

Har Triumph amme-bher, de er hvertfall veldig gode. Jeg har ikke hatt behov for å bruke innlegg, så vet ikke hvordan de er med det da....Men bruker en størrelse større i bh enn til vanlig.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å kjøpe to billige amme-bh-er på Hennes og Mauritz eller tilsvarende. Kjøp en cup-str eller to mer enn du bruker fra før. Vent en uke eller to etter fødselen, til ammingen er ordentlig i gang. Først da vet du hvor stor bh du trenger. Da kan du oppsøke en ordentlig undertøysforretning (Det skal ligge en som gir veldig god service i Waldemar Thranes gate på St. Hanshaugen, gå mot Alexander Kiellands plass i det store lyskrysset og du finner den på venstre hånd). Når du først har fått ordentlig veiledning, er det lettere å finne riktig størrelse på egen hånd senere.

Skrevet

Jeg ville også ventet med å kjøpe dyre til etterpå, bare kjøp deg et par billige nå på forhånd.. Det er voldsomme forskjeller i hvor mye de vokser... Så kan man heller kjøpe de man skal bruke en stund når man vet litt mer.. For det er kjipt å bruke så mye penger om de blir feil i størrelsen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...