Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Sist kontroll ( 2uker siden) hadde jeg +2 på urinen og sf-målet hadde falt litt nedenfor kurven.. Blodtrykket var ikke noe over normalen, og heller ingen hevelser.. Men nå har jeg plutselig lagt på meg 4 kg og er blitt veldiig plaget med hevelser i bein og hender.. Har til tider også veldig "hjertebank" Noen som vet hvor stor sjangsen for sv.forgiftning er??
Trinic Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Jeg ville vel kanskje få sjekket det hos lege, for å være på den sikre siden. Hvis du i tillegg har høyt BT så har du jo alle kjennetegnene på Svangerskapsforgiftning og da er det greit å finne ut av det så fort som mulig:)
scirpus Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Jeg hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap med omtrent de samme symptomene som du beskriver. sf- målet mitt gikk ikke ned, men jeg hadde protein i urinen og plutselige hevelser i hele kroppen - særlig på hender, føtter og ansikt. Blodtrykket krøp oppover - det endte på 160/100, da satte de i gang fødselen (3dg før termin). Jeg merket egentlig ikke noe ubehag med svangerskapsforgiftningen utover det at det er ubehagelig med mye vann i kroppen. Ta det med ro, og kontakt legen din! Hvis du får vondt i hodet og/eller at du får vanskelig for å fokusere/flimring for øynene bør du i allefall straks ta kontakt med legen! Et godt råd som jeg fikk var å drikke mye vann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå