Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist kontroll ( 2uker siden) hadde jeg +2 på urinen og sf-målet hadde falt litt nedenfor kurven..

Blodtrykket var ikke noe over normalen, og heller ingen hevelser..

Men nå har jeg plutselig lagt på meg 4 kg og er blitt veldiig plaget med hevelser i bein og hender.. Har til tider også veldig "hjertebank"

Noen som vet hvor stor sjangsen for sv.forgiftning er??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vel kanskje få sjekket det hos lege, for å være på den sikre siden. Hvis du i tillegg har høyt BT så har du jo alle kjennetegnene på Svangerskapsforgiftning og da er det greit å finne ut av det så fort som mulig:)

Skrevet

Jeg hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap med omtrent de samme symptomene som du beskriver. sf- målet mitt gikk ikke ned, men jeg hadde protein i urinen og plutselige hevelser i hele kroppen - særlig på hender, føtter og ansikt. Blodtrykket krøp oppover - det endte på 160/100, da satte de i gang fødselen (3dg før termin).

Jeg merket egentlig ikke noe ubehag med svangerskapsforgiftningen utover det at det er ubehagelig med mye vann i kroppen. Ta det med ro, og kontakt legen din! Hvis du får vondt i hodet og/eller at du får vanskelig for å fokusere/flimring for øynene bør du i allefall straks ta kontakt med legen!

Et godt råd som jeg fikk var å drikke mye vann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...