Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Hvis ja; Fikk dere medisin for det eller ikke? Hvilken type? (husker du navnet på den...) Vet ikke helt hva vi skal gjøre her... Trodde det beste var at ørebetennelser fikk gå over av seg selv, men legen skriver ut resepter i hytt og pine:(
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Man gir visst ikke medisin for ørebetennelse lenger. Varm opp litl vanlig matolje7olivenolje og drypp litt i øret til babyen. Eller nesespray med saltvann, det løsner opp i gangene.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Noen andre som har fått resept, da? Hvilken type antibiotika...?
Kaffemocca Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Minsten fikk medisin for ørebetennelse i høst, husker ikke hva det het da..
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Hei, min datter har hatt ørebetennelse to ganger på kort tid. Hun har fått antibiotica begge gangene. Den første medisinen husker jeg ikke, men den andre heter: Imacillin. Om barnet får behandling eller ikke kommer ann på om betennelsen er kraftig eller ikke. Saltvanns nesedråper hjelper ikke mye, men kan brukes i tillegg til nesedråper siden disse bare kan brukes 3 ganger i døgnet i 10 dager. Denne nesesprøyen ble vi anbefalt etter å ha hvert på øre, nese, hals undelsøkelse: Rhinox. Håper dette gav deg noen svar
Gjest_1001 Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Min fikk weifapenin, en type penicilin. han hadde da kraftig halsbetennelse og ørebetennelse. Ørebetennelse kan fikse seg selv, men om de går for lenge med det uten at det skjer må de få antibiotika. Jeg fikk foressten også skrevet ut otrivin nesespray til ham, den skulle åpne bedre opp og lette på trykket i hodet hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå