Gå til innhold

Flere som er sykemeldte?

veslefrikk fødte storefrikk;)

Anbefalte innlegg

Jaja, da var man blitt sykemeldt. Denne gangen blir det nok helt frem til jeg egentlig skal ut i fødselsperm. Vet ikke om jeg skal være glad eller lei(??) En del av meg roper "Hurra!" for da slipper jeg smertefulle dager på kontoret pga smerter i rygg og bekken, og fordi jeg føler at jeg møter null forståelse der. Mens en annen del av meg innser jo det kan bli grusomt kjedelig å gå hjemme å ruge på egget i 2 1/2 mnd!! Det er nok av forberedelser ja, og med min sneglefart pga rygg, vil jeg jo ha NOE å gjøre. Men hva skal jeg gjøre resten av tiden?? Mine hobbyer er av den typen som ryggen ikke kan være med på lenger. Strikke??! Nei, fysj.. hehe :))

Nesten sånn at jeg har dårlig samvittighet ovenfor jobben at jeg er sykemeldt, selv om jeg overhodet ikke kan noe for det. Så merkelig.. Egentlig brude jeg bare hvile med god samvittighet, kroppen går igjennom mye og skal tross alt tåle en hel fødsel. Dessuten skal jeg ikke tilbake til den jobben etter perm. Men føler meg (til tross for sterke smerter) som en slask... :S Noe av dere som er i samme situasjon?

Noen andre som også er sykemeldte i lang tid fremover, eller som kanskje har vært det veldig lenge allerede? Og har dere kanskje noen tips om hva man kan bedrive dagen med? Jeg er nemlig egentlig en arbeidsnarkoman og trenger noe å gjøre!! :D :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7651269-flere-som-er-sykemeldte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært sykemeldt sia mai æ da. Ikkje 100% , det bei æ førsta i oktober. Så har gådd heime en del.

Æ gikk vikarstilling på jobb, så e færdi dær første uka i februar å da går æ rett i permisjon. Passa mæ utmærket. Ska ikkje tilbake dit etterpå heller. Kan ikkje si at æ har så vældi dårli samvittighet heller..

E vel egentli ikkje såå mye å ta sæ til. Kommer ann på korr mye plaga du e. Førr min del syns æ strikking e arti. Når man førsta kommer inn i det så bi man hækta! Gi det en sjangse. Arti at babyen har på sæ nåkka du har laga sjøl da. ;)

Lykke til me hobbyleitinga ;)

Takk :)

Oj, det var lenge. Hmmm, skal ikke klage jeg da :) Godt å høre at det ikke bare er meg.. Har prøvd strikking, tro meg. Begynte med enkle lapper som jeg strikket, det skulle tilslutt bli et slags babyteppe. Men det ble me to lapper, hehe.. Er nok en smule utålmodig. Kanskje jeg gir det en sjans til, men det blir nok ikke noe avansert nei!! hehe. Mitt håndverk ligger nok i musikken, men siden ryggen streiker, er det vanskelig. Kan man strikke liggende? :P Lagd en liten babybok da, bilder av voksende mage og UL, resten blir vel til etter lillemann kommer.. Blir vel mye nettsurfing på meg ja :)

Hei. Jeg har gått sykemeldt siden andre mnd i svangerskapet og jeg skal love dere at jeg er lei nå. Låg dårlig de 3 første mnd, så gikk det bare slag i slag med enten bekkenløsning eller så har jeg lagt på meg forlite(noe jeg fortsatt gjør(sitat legen)). Så jeg skulle ønske jeg kunne ha hatt et normalt liv hele veien,men nei da. Så jeg har slitt med hva jeg skal bedrive tiden med, da jeg frem til graviditeten, gjorde noe hver dag. Blir lett rastløs. Tja, jeg har lest masse bøker og sett dvdersom jeg har hatt lyst å lese i lengre tider, gått på besøk til venner, kikket i babybutikker, bakt og slappet av. Det er nå de siste mnd det og er viktig å få slappet av og lade batteriene til ungen kommer. Så jeg vil anbefale deg å nyte tiden med en godt bok, en kopp te(den typen vi kan drikke) og bare kose deg i tillegg til det en må gjøre frem mot fødtselen.

Heisann dere!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver veslefrikk.. jeg har gått 50% sykmeldt nå i tre måneder, og det har fungert greit.

Nå går jeg hos fysioterapeut pga ryggen og sliter med å få forståelse på jobb. Jeg står i butikk, og lege + fysioterapeut mener jeg må ha tilretteleggelse i form av å ha en barkrakk/stol ute i butikken. Arbeidsgiver nekter på dette, og jeg får dårlig samvittighet fordi jeg føler meg som en stor belastning! Legen vil ikke sykmelde meg 100% kun på grunnlag av at arbeidsgiver ikke vil tilrettelegge for meg.

Til uken skal regionssjef og lege i dialog med butikksjef, så blir spennende å se hva som skjer.

Arbeidsgiver har jo plikt til å tilrettelegge for gravide. Og jeg vil jo helst få fortsette i jobben så lenge som mulig....

Tips til å fylle dager: Gå turer.. Og: Lag album! Jeg har begynt på ett babyalbum . Limer inn bildet av familie, meg som gravid osv.. Har også ett "kjæreste album" med meg og samboeren min som jeg bruker tid på å gjøre fint. En slags scrap book.. Er en veldig koselig ting å drive med =)

Håper du klarer å fylle dagene!

Line

Hei!

Jeg har vært sykmeldt i snart 1 mnd, det er kjedelig å gå hjemme. Så jeg tok meg en tur til byn, kjøpte meg et puslespill med 1000 biter og holder på med det.

Det er kjempegøy og da går tiden fortere også, jeg anbefaler til de som kjeder seg=)

Annonse

Hmm, ble sykemeldt i går jeg å; Arrrg. Bare 50% da, heldigvis, hun ville gjerne økt det, men det vil ikke hjelpe, har ikke nok folk på jobben ennå til det... Da blir jeg bare stresset over å tenke på mangel på folk! Uff uff, er sykemeldt ut til permisjon....

Godt å vite at man ikke er alene, og at det er mange i samme situasjon. Synes det er forkastelig at arbeidsgivere ikke tilrettelegger arbeidet for gravide som trenger det. Utrolig at det er mulig, for det første så er de pliktige, for det andre må det vel være mye mer lønnsomt enn å drive en person til utmattelse slik at personen faktisk blir heltidssykemeldt. Jeg er overbevist om at dersom jeg hadde fått det mer tilrettelagt på jobb, hadde ikke plagene mine vært like ille som de er idag. Og for det tredje, ønsker de ikke ett godt arbeidsmiljø? Tror fornøyde arbeidstakere gjør en bedre jobb enn de mindre fornøyde, det er vel helt logisk?! Hehe, blir en smule provosert :))

.. Men takk for råd jenter, det er sikkert godt for mange å få ideer om tidsfordriv. Er selv ikke vant med å ha så mye fritid jeg, så vanskelig å finne på noe når man ikke er vant me å ha det "problemet". Så da forstår jeg det sånn at puslespill, bøker, dvd, gåturer, håndarbeid osv. er gode aktiviteter :) Selv liker jeg å lage scrapbook, så det forslaget er jeg veldig med på :))

Selv om det er kjipt å være sykemeldt, får en trøste seg med at det er bedre enn å pine seg selv, og at manmest sannsynlig får det bedre. Har vi det bra, tror jeg nok de små i magene våre også har det bra :))

Jeg gikk rett før jul fra 100% jobb til 100% sykemelding med sengeleie!! Da begrenser aktivitetene seg ganske mye!! Butikker er med andre ord strengt forbudt - så shopinga må mannen min ta seg av - jammen gla vi hadde bestemt oss tidlig for hvilke store ting vi ville ha - da er det bare for ham å kjøpe dem. For meg blir det da mest tv - heldigvis en del kanaler å velge mellom og strikking - tror nok vår lille junior kommer til å ha et rimelig stort utvalg av hjemmestrikka tøy når den kommer....Ble sykemeldt pga mye kynnere og pga at det har virket inn på livmorhalsen ble det sengeleie - og legen regner med prematur fødsel... Men med termin i slutten av mars håper jeg det drøyer en del uker til...Foreløpig har dagene gått overaskende fort - men er jo rimelig lei også innimellom....

Jeg har blitt sykemeldt 100% fra 1 desember, jobber i en klesbutikk og vanskelig å tilrettelegge arbeidsplassen.. Så fra uke 27 orket jeg ikke mer, og legen sa det var nok.. Sto alene i 4 timer, uten tilgang til vann, toalett og et vondt bekken! Legen min ville jeg skulle kalle det en vellfortjent ferie:)Så jeg prøver virkelig å nyte de dagene her, får ikke de tilbake igjen..

Jeg er i samme båt som deg. Skiftet lege og ble endelig tatt på alvår. Har slitt lenge med bekkenløsningm ryggplager, halebeinsmerter osv osv.. gamle legen min mente at gravide kan drive med toppidrett helt fram til fødsel og at det ville bli for kjedelig for meg å bare gå hjemme å bli større. I butikken jeg jobber deltid ville sjefen sa sjefen min rett ut at han helst så at jeg sykemeldte meg hvis jeg ikke klarte å følge tempoet. Han kunne ikke tilrettelegge noe mer for meg enn å la meg sitte i kassa... Men alt stresset før jul, all sykdommen, alt ansvaret jeg ble pålagt pga alle pengene bedriften måtte spare ved å innskrenke vaktene gjorde det umulig for meg å være der mer. Jeg ble verre å verre og jeg gruet meg til å gå på jobb. Jeg gruet meg til å gå til legen for å be om å slutte også. I tilegg fikk vi vite at butikken legges ned i februar så jeg har ikke noe jobb å komme tilbake til etter permisjonen. Nok er nok, jeg skylder ikke de en dritt, måtte jeg si til meg selv. De gir vel faen i om jeg føder for tidlig eller mister barnet eller sliter meg ut på andre måter. Jeg skjønte at her må jeg bare tenke på meg selv. Hvis min lege ikke skjønner situasjonen min, da har jeg feil lege.. Man skal ikke måtte tigge om å få slippe å ha det ubehagelig og man skal kunne føle seg trygg når man går gravid. det er en stor nok påkjenning som det er ....

Men jeg hadde som deg dårlig samvittighet fordi jeg lot dem sitte der med alle de andre sykemeldingene sine og jeg har vondt av de som er igjen og må stille opp så mye ekstra. Vi må bare tenke på oss selv så lenge vi kan... snart handler det ikke om oss lenger... (barnet er fornøyd med at jeg tar det rolig og vil avslutte innlegget med et fornøyd spark mot ribbeinet mitt)

:) Helt enig Charisma. Hvem tjener vel på at en fortidlig fødsel eller en utslitt kvinne i fødsel? Ikke dem, ikke vi. Og det er vi som må gjennomgå det, ikke dem. Ditt liv :) Har skjønt etterhvert at jeg skal bare blåse i den fordømte dårlige samvittigheten, vi kan tross alt ingenting for det. Helsa må gå foran :) Vi må jo nesten få lov til å kose oss litt i svangerskapet vi også, ikke bare gå rundt med smerter, besvær og stress. Trur nok også barnet er enig i det ! :D Vi skal heller være stolte fordi vi biter tennene fast i smerte for å bære frem dette lille vidunderet, eller hur? Svært så positiv appell dette ble, hehe.. Jaja, kanskje jeg som prøver å trøste meg selv? :)) Uansett, ta vare på dere selv! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...