Gå til innhold

Noen her som har noen gode råd mot hard mage...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært plaget lenge med hard mage, men har alikevel klart å komme meg på do!

I dag er det verre, jeg kommer meg på do, men kommer bare bittelitt på do og føler meg ikke ferdig enda! Har prøvd å gå på do mange ganger så jeg føler meg ferdig...

Er det noen som har et godt råd til meg som gjør at jeg får til noe? Noe jeg kan spise, drikke e.l...?

Er så redd for å få forstoppelse!!

På forhånd takk!! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blåbær, leverpostei, kiwi eller andre ting med høyt jerninnhold. Får fart på sakene *;)

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Lunka vann(ikke noe tilsatt), svisker,druer ,linfrø=)

Skrevet

Bland havrekli i yogurten. ev. biola. Det har redda meg hittil.

Andre tips er:

Spis oppbløtte svisker

Drikk MYE vann.

Beveg deg. å gå en tur når man er hard i magen skal visst hjelpe.

Det var de tipsene jeg hadde. Håper du blir bedre.

;D

Skrevet

Visiblin, du får kjøpt det på apoteket og det funker:-) består av kli av noe slag. Veldig bra!

Skrevet

Lactulose hjelper!! Den hjalp meg! Det er en tarmregulerende mikstur som du får kjøpt på apoteket. Anbefales!

Skrevet

Lactulose hjalp meg også. Men, for å klare å få det i deg, anbefaler jeg å blande det i noe. Jeg blandet det i Go'Morgen-yoghurt, og merket ikke at det var der engang. Det er jo litt ekkel konsistens på det, og jeg hadde ikke fiksa det uten å blande det i Go'Morgen-yoghurten min, tror jeg...!

Og: Drikk vann! Etter at jeg hadde urinveisinfeksjon rundt uke 34 + fikk forstoppelse etter det (samt hemorroider, og DET er jo ikke kuult sammen med forstoppelse!), begynte jeg å drikke 3x"store" Imsdalsflasker med vann om dagen=ca 1,8 liter vann (de Imsdalsflaskene med drikketut, som rommer 6dl). DET rensa opp systemet mitt, i alle fall! Verdt et forsøk!

Skrevet

Sånn på kort sikt for å tømme deg nå foreslår jeg kaffe hvis du ikke drikker det til vanlig, eller potetgull som faktisk hjelper både meg og andre!

Men hvis du sliter litt med hard mage anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe Idoform LGG på apoteket! Det er melkebakterietabletter som regulerer magen - også gravides - og det har fungert kjempefint på meg. Jeg tar en til frokost hver morgen, og de kan tygges eller svelges hele. Husk at det ikke er de vanlige Idoformene for reisemager, dog brukte jeg dem en stund også men de andre hjelper bedre.

Skrevet

svisker!! spis 2-3 på kvelden. det hjelper!!

Gjest otilie79 **uke 35**
Skrevet

Har samme problemet, og har vært på apoteket nå og kjøpt Magnesium, det har alltid hjulpet meg før.

Skrevet

blåbær ville jeg ikke brukt når magen er hard, det er sånt man spiser dersom magen er for løs, kan risikere å få hardere mage da. Ville heller satse på fiberrik mat, mye drikke og bevegelse. Lactulose er også ett bra alternativ

Skrevet

jeg orket rett og slett ikke lese alle svarene du har fått, for det ble litt mange for meg.. hehe...

men jeg er plaget av hard mage oxo og det som hjelper meg bortsett fra blåbærsyltetøy, svisker og loff er det at på kvelden tar jeg en stoooooor spiseskje med maltekstrakt sammen med varm melk. det gjør to ting for meg.¨både hjelper meg til å sove bedre samt at magen blir lettere. det tar meg under en time før ting begynner å skje!" og når jeg er ferdig med det er det å kose seg under dyna og sove. noe jeg ikke er spesielt bortskjemt med om nettene nå.. hehe

Skrevet

Jeg synes det enkleste er linfrø i et glass vann. Trenger ikke være lunkent vann - jeg har iskaldt vann, for det synes jeg smaker best :) Tar da ei teskje linfrø i et glass, fyller på med vann og svinger på glasset slik at vannet surrer rundt. Og drikker. Evt svinger litt mer på glasset og drikker, slik at alt kommer med. Du kan selvsagt også bruke teskje å røre med. Det tar null tid, smaker bare vann og er kjempeeffektivt! En gang per dag med dette og magen fungerer helt normalt igjen. Jeg tar med linfrø i sykehusbagen også :)

Skrevet

ser noen har anbefalt deg jernholdige ting.. Det BINDER dersom du ikke er flink til å få tilføre c vitaminer samtidig, som gjør at tarmen lettere suger til seg jernet.

Nestle selger jo sviskesaft til små barn- prøv det!!

Skrevet

Jeg vil også anbefale svisker. Mye bedre enn legemidler. Jeg spiser 5-10 hver morgen, og har resultat i løpet av dagen. Spis heller svisker enn sviskesaft/kompott som bare inneholder 10-20% sviske. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...