Tally Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Etter at vi har lagt snuppa kan hun finne på å ta av seg nattdrakten og bleien! Hun får av seg både hele og todelte nattdrakter. Er det noe man kan gjøre med det?? Bortsett fra å sitte og se på henne til hun sovner? Varer en slik "periode" lenge? Kan jo legge til at hun nekter stort sett å ha på klær/bleier om dagen også og kan begynne å kle av seg på de mest forundreligste plasser hvis vi ikke følger med hele tiden... Hun er to år og to mnd.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Gutten min gjorde det en gang han hadde fått bleie med teip på i stedet for up-and-gobleia,så nå husker vi å ta på den i tillegg til ei truse under pysjen.Da gidder han ikke.
camilla^ Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Jenta mi også driver med det. hun er to år om noen dager, og har gjort det enstund. Det går litt i bølgedaler. Men nå som vi prøver litt pottetrening har det ikke vært så ille. Hun tar det av seg, men gir seg som regel med bare pysjbuksa. Før jeg legger meg må jeg alltid sjekke om bleia er på, er den av må jeg ta den på igjen. Inatt var hun helt hysterisk, sa hun hadde tissa. Så måtte berolige og kjenne etter om bleia var der... Har en bekjent som måtte teipe fast bleiene på ungene. Snurre sånn sølteip rundt hele bleia. For ungene (tvillinger) tok dem av om natta når de hadde bæsja, og klinte det over alt. Sølvteipen fungerte vist utmerket, og etter en liten stund kunne de slutte helt med den.
EvaL Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Tror mange foreldre har opplevd dette, det hender mange barn gjør dette for kortere perioder. Skulle til å gi rådet om tape, men ser at en annen har vært ute før meg. Kjøpe en rull med pakketape, slik man bruker til å tape igjen pappesker osv. når man skal sende noe. Disse taperullene er bredere enn vanlig tape, og dekker dermed borrelåsene på bleien uten problemer. Surr en runde med tape rundt livet til barnet utenpå bleien, men sørg for at skjøten på tapen havner på ryggen. Da er du sikret at bleien du setter på om kvelden, sitter der den skal også om morningen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå