Gå til innhold

hvorfor ikke babyjuice med tåteflaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste et innlegg her at babyjuice kun skulle gies romtemperert i tutkopp, hvorfor ikke tåteflaske? Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei si det .. Kan ikke komme på noe.

Skrevet

innleggeren som sa det skrev noe om at det var fordi juicen inneholder syre... hmmmm, merkelig, jaja

Skrevet

Tenkte på det jeg og , men det var litt merkelig ... for hvertfall datteren min sutter jo på tutekoppen og , så det blir jo akkurat samma for tennene det...

Gjest econia
Skrevet

jeg tror det står på flaska, uten at det er noe begrunnelse i seg selv.

er vel med dårlige vaner og slikt. har gjort det jeg, en gang eller to, men han drikker så lite av det at det ikke spiller noen rolle. tror ikke han liker det.

Skrevet

jeg begynte med juice igår og jeg gir han i tåteflaske for å gi han med skje var bare tull..ble mye klin og en god posjon latter..hehe og det ser ikke ut som har tok noe skade av det her han ligger og snorker ved siden av meg her..hehe

Skrevet

Jeg reagerte også litt på det innlegget. Kan ikke skjønne at det skal være noen forskjell på flaske og tutekopp..

Det viktigste er vel ikke om det er flaske eller kopp, men at de ikke går og sutter på juiceflaske hele tida...

Skrevet

Det var meg som skrev det innlegget :o)

Fordi juicen inneholder syre, som er like skadelig for tennene som saft og brus. Problemet med tåteflaske er at barna ofte suger på den i små perioder over lengre tid, og tennene blir mer utsatt for etsing. Gir man bare drikken på flaske der og da, så spiller det ingen rolle Får de den på tutekopp eller på skje så drikker de den der og da.

Jeg har vel aldri sagt at juicen SKAL være romtemperert, men at jeg ikke ville varmet den eller servert den iskald.

Men hver må gjøre som de vil, jeg gir bare mine råd til folk som lurer. Skjønner ikke hvorfor man skal reagere på det, alle har sine meninger. Og ang dette rådet kan du bare spørre hvilken som helst tannlege, jeg garanterer at han/hun er enig med meg.

Skrevet

ingen forskjell på flaske, tutkopp eller glass. og heller ikke noe å si om det er kaldt eller romtemerert.

om det liksom skal være skadelig for tennene, kan man ikke drikke noen ting da..

man pusser jo tennene på kvelden, nettopp for å unngå skader på tennene..

Om det hadde vært snakk om i senga etter leggetid er det noe helt annet.

Skrevet

For å være helt ærlig så gidder jeg ikke sitte å forsvare mine meninger. Det blir det bare usakligheter ut av.

Jeg gir bare det jeg selv mener er gode råd til de som spør, så får de selv velge hva de vil gjøre.

Ha en flott dag :o)

Skrevet

Hvorfor gi barnet deres juice i det hele tatt spør du meg. Unødvendig sukker i det.... kommer til å få i seg nok sukker med åra om man ikke skal begynne å gi det til dem når de er små....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...