Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått noen turer etter at jeg fikk jenten min for 7 uker siden, men har lyst til å begynne å trene litt mage og lår også :) Men er det for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de sier det er lurt å vente til du er ute av barsel....(6 uker) og har vært på 6 ukerskontroll...men etter det er det bare å trene

Skrevet

Jeg har ikke vært på 6 ukers kontroll med meg selv enda.. var litt sein med å bestille time.. Så da bør jeg kanskje vente til jeg har vært hos legen da.

Skrevet

Hvis du føler deg i form er det nok ikke noe problem. Men sjekk magemusklene først. HVis de er delt må du gjøre noen spesielle mageøvelser før du kan ta situps.

Ligg på rygg, med bøyde knær. Press korsryggen i gulvet og strem magemusklene. Kjenn med fingertuppene langs fødestripa (hvis du har) helt fra skambeinet til ribbena. Hvis glippa mellom muskla er mer enn 3 cm kan jeg skrive inn tr.prog jeg fikk. 3 cm eller mindre= tren i vei:)

Skrevet

Jeg begynte 5 uker etter fødsel.

Fikk beskjed om å bare begynne litt forsiktig og "prøve" meg frem.

Skrevet

Bare til å starte det. Kjenn etter på kroppen din hva som føles riktig.

Dersom vanlige situps er vanskelige er grunnen at den rette bukmuskelen ikke har trukket seg sammen ennå. Da kan du ligge på rygg og trene denne ved å trykke korsryggen ned mot underlaget, stå på alle fire og trekke inn magen (da kan du trene bekenbunn samtidig) eller trene planken med knærne i underlaget.

Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...