Gå til innhold

igangsetting før termin

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med eller hørt noe om det å bli satt i gang før termin?

Jeg har termin 10 januar, men har fått time 8 januar på sykehuset for en vurdering om evt ingangsetting av fødsel. Jeg har masse vann i kroppen og er veldig sliten om dagen. Det er vel ikke så uvanelig, og jeg har i utgangspunktet hatt et veldig fint svangerskap - ingen særlige plager av noe slag. Babyen har hele tiden ligget litt under gj.snittet på vekstkurven, men har de siste to ukene vokst litt fort og ligger nå litt over gj.snittet. Derfor mente jordmoren min at det kunne være hensiktsmessig å sette i gang fødselen rundt termin slik at jeg slipper å gå over tiden og risikere at babyen blir veldig stor samtidig med at jeg kanskje kan slippe unna plagene jeg har i forbindelse med alt for mye vann i kroppen...

Er det noen som vet om fordeler og ulemper ved å bli satt i gang? Noen som har noe erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7649687-igangsetting-f%C3%B8r-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også settes igang før terminen, meningen er en ukes tid før terminen. Jeg vet egentlig ikke så mye om fordeler og ulemper. Fødselen kan vel ta lengre tid hvis man må settes på modningstabletter. Skal snart til lege og jordmor, og tenkte jeg skulle forhøre meg litt mer om hva som skal skje.

Jeg ble satt igang 4 dager før termin sist gang og skal settes igang på samme måte denne gangen. Jeg hadde en veldig grei fødsel sist, til tross for at det var første barnet. Jeg hadde gått til modningsakupunktur før igangsetteingen, men var tilsynelatende ikke spesielt moden.. Fikk 1 tablett om kvelden kl 11 og gutten var ute kl 2 dagen etter. Eneste som sikkert var ulempe var ganskel tette rier gjennom hele fødselen. Jeg gruer meg ikke for å bli igangsatt igjen! Men det er jo individuelt hvordan en responderer på igangsetting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...