Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Datteren vår var på 16-mndkontroll i dag, og siden 12-mndkontrollen har hun bare lagt på seg 170 gram. Hun er nå nesten 77 cm og veier 9140 gram. Hun ligger så vidt under kurven sin, for første gang. Helsesøster gjorde ikke noe stort nummer ut av det - men jeg som mamma tenker jo litt på det... Det er jo mye å bekymre seg for som mor :-) Noen andre som har lette små jenter, som er småspiste? Hadde vært deilig å høre at det ikke bare er min søte lille jente som er liten og lett :-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Skjøøner at dere kanskje er lei av sånne "vokse/hvor store er deres barn"-spørsmål :-) HI
Ranveig R Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Guten vår er litt større enn jenta di, men han la ikkje på seg eit gram frå han var 9,5 mnd til han var 13 mnd. Gjekk faktisk ned frå 9550 til 9500. Helsesøster sa at så lenge han vokste i lengden (4,5cm i same tidsrom) og var frisk og rask var det ikkje noko å ta på veg for. På 15-mnd kontrollen hadde vekta snudd igjen og han var då 10,1kg (80cm) - og nesten oppe på gjennomsnittleg vekt for lengda si. Eg går ut ifrå at det har samanheng med aukt aktivitet i forbindelse med at han begynte å krype/reise seg og var langt meir aktiv enn tidlegare. Helsesøster sa og at det var i denne alderen ein ofte såg at ungane begynte å bli litt mindre *baby* og litt meir "sånn som dei kom til å bli som store". Så guten vår ser ut til å bli ein passeleg slank fyr.
Gjest mphs Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Da hun var 15 mnd og 1 uke var hun 75 cm lang og 8930 g. Så lenge de er friske og i god for har de det bra. De er jo veldig aktive nå og forbrenner mye av maten + at jenta vår ikke er noen storspiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå