Gå til innhold

Når starte på ny prøving etter MA?

Anbefalte innlegg

Hei allesammen! Da er jeg tilbake hos dere igjen (må vel si dessverre da men.......)

Fikk beskjed idag om at jeg har hatt en MA, begynte å blø i dag. Skulle vært i uke 9 idag men har trolig mistet rundt uke 7. Legen ville ikke ta utskraping da det var vanlig at kroppen ordna opp selv når man mister såpass tidlig, og ikke kunne han se noe annet i livmora enn litt hovne slimhinner.

Mitt/mine spørsmål er da:

Kan jeg se på denne blødninga jeg har nå som en menstruasjon, og da håpe på ny el om en 2 ukers tid, eller må jeg først få en vanlig menstruasjon om en mnds tid, og så prøve etter det?

I tillegg hører jeg snakk om at det er relativt lett å befrukte et egg rett etter en abort men desto vanskeligere å få det befruktede egget til å feste seg, slik at man får en velykket graviditet.. Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Vi ønsker seff å starte prøvinga så tidlig som mulig...

Takker for svar!

Fortsetter under...

Hei!

Først og fremst vil jeg utrykke min medfølelse for at du nettopp går igjennom en ma. Det har desverre jeg opplevd også for noen år siden og vil fortelle deg om det.

Mistet i ma uke 13, men uvisst hvor lenge det ikke hadde vært liv. Måtte ha utskrapning. Legen anbefalte å vente 1-2 sykluser, slik at livmoren fikk "ryddet". Hørte slettes ikke på det og fikk pos test ca 4 uker etter utskrapning. Hadde ikke mens imellom altså. Har idag et nydelig barn på snart 7 år:-) Hadde blødninger i det svangerskapet også, men det gikk jo bra. Så det er veldig individuellt hva legene råder deg til. Men det er i allefall viktig å vente med sex til blødningene stopper helt opp pga infeksjonsfaren.

Ønsker deg uansett lykke til videre jeg. Håper du har det bra etter forholdene tatt i betraktning.

Takk for svar og for omtanken!

Det går greit nå, har hatt en dårlig magefølelse denne gangen så selv om det var grusomt å starte å blø i går, så fikk jeg en avslutning på det hele da jeg var på ul idag. Har hatt dagen i dag til å komme over på positive tanker (så godt som det lar seg gjøre), og starter på ny frisk.

Ja tenkte jo at jeg må slutte å blø allerførst, men da skal jeg jammen se hvordan det blir med el og starte testinga om en ukes tid. Kan jo uansett teste for el for da har jeg jo litt kontroll på syklusen. Men jeg kan ikke bli lurt av en eltest i og med at graviditetshormonene kan være i kroppen ganske lenge?

Og tuusen takk for svar! =0)

Takk jenter/damer! Da blir det ut å shoppe eltester over helga!

Og lykke til med prøvingen dere også! Måtte spira snart sitte, og holde seg der i minst 8-9 mnd!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...