Gå til innhold

Babysafe, med seler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt det på min datter siden hun var 4 mnd.

Fungerer ypperlig.

Hun er nå 13 mnd.

Flere her inne som bruker/har brukt babysafe, med seler?

Når og hvorfor har dere slyttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har brukt babysafe med seler til gutten vår. Så var det svigermor som sa at vi kunne godt prøve uten. Da var han 1 år. Hun begrunnet dette med at de ønsket større bevegelsesfrihet fra denne alderen av. Og hun hadde rett! Vi har ikke hatt problemer med å ikke bruke den, gutten vår sover godt hele natten på magen:-) Så det er bare å prøve, man faller fort inn i vaner man har vanskelig for å bryte.... Vi begynte med det fordi han reiste seg opp på alle fire og kom seg ikke ned igjen. Men det er jo en halv evighet siden(han er 1år 5 mnd)

Skrevet

Men min jente greier ennå ikke å reise seg i senga. Hun reiser seg ikke, og står ikke. Litt sein.

Men er det ikke dumt å slutte med babysafen da, for når hun plutselig greier å reise seg, så blir det vel ingen nattero når hun sikkert står og hyler i senga.......

Er det ikke best å bare bruke babysafen med selene så lenge hun "passer i posen"?

Skrevet

Vi har aldri brukt verken pose eller sele... Da han begynte å reise seg opp stod han i senga og hylte for full hals! Men da gikk vi bare inn til ham og sa med en streng men vennlig stemme at nå måtte han legge seg å sove, det er natt! Etter litt tid har han faktisk forstått det... :-) Men det har sjedd at han har holdt det gående i bortimot 2 timer... Får ikke komme ut av senga av den grunn! Han er snart 1 1/2... Det er min erfaring, da...

Skrevet

Da må jeg nesten spørre litt dumt: hvorfor bruker du Babysafe hvis hun ikke reiser seg eller står? Det var en grunn til at vi begynte med det som jeg nevnte over. Hvis du er redd hun skal falle ut av senga når hun begynner å stå er det jo bare å senke bunnen. Prøv uten babysafe du og se hvordan det går, begynner hun å bli vanskelig når hun etterhvert står er det jo bare å finne den fram igjen.

Skrevet

Vi begunte med babysafen pga at hun akte seg inn under dyna som baby.

Og kom seg ikke frem igjen.

Akkurzat den problemstillinga er jo ikke lenger aktiell, men jeg tenker at dersom jeg tar bort safen, og gir henne "friheten", vil hun ikke da bli rasende og lei seg når jeg må begynne å bitte henne fast igjen om noen måneder når hun står i senga?

Skrevet

Vi begynte å bruke det da tulla var rundt 7-8 mnd. Da turna hun sånn i sengen at alle hvilene gikk adundras. Vi sluttet nå for ca 1 mnd siden da jeg følte det var på tide hun klarte å sove uten. Er nå snart 15 mnd. Gikk mye bedre enn forventet å slutte med den. Jeg måtte bare lære meg at ungen turner i ca 15 min før hun sovner uansett. Glad vi sluttet med den, men gud hjelpe meg så godt den posen har hjulpet oss.

Skrevet

Jeg tror babysafe er en god ting jeg, lurt å bitte dem fdast litt. Da får de god søvn.

Skrevet

Jenta mi bruker nattpose, hun. Fungerer ypperlig. Det begynte hun med da hun begynte å reise seg og skulle turne. Nå er hun 17 mnd.

Syns ikke det har gjort noe om jenta mi har beveget seg litt i senga, jeg. Da vi begynte med nattpose, forsvant de fleste problemene med legging. Nå styrer hun selv hvordan hun vil ligge, og det fungerer utmerket.

Skrevet

Brukte babysafe med seler til gutten min var 18 mnd, nå er han 19 mnd og nå bruker vi bare å ha på ham posen uten seler...

Jeg har veldig gode erfaringer med å bruke babysafe! Avvenningen fra å ha på seler til å ikke ha gikk også fint, og raskere enn jeg hadde trodd!

Nå er snart posen for liten, så tenker å slutte med å ha den på om en stund...

Skrevet

Ikke meningen om jeg skremmer noen her... Men hva om det begynner å brenne om natten...? Klarer dere å få barnet ut av selen i panikk...? Synes bare det virker så skummelt, jeg...

Skrevet

Posen min har to seler på hver side. Men jeg fester den bare med 1 på hver side.

Og i tilfelle brann...vi har så god erfaring med å feste og ta opp selene, det er så innarbeidet at i tilfelle brann tror jeg det vil gå greit. Dersom ikke åpner jeg glidelåsen bak og tar ut ungen.

Skrevet

Det er glidlås foran på den posen vi brukte til sønnen her i huset, så hvis det skulle begynne å brenne var det bare å ta ned den...

Skrevet

Hdde det begynt å brenne hadde jeg reppa ut hele madrassen. Hadde sikkert klart å tatt med meg hele senga hvis det sto på å redde ungen sitt liv. Tatt den under armen og løpt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...