Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 gutten vår er nå 6 uker gammel, og han sovner aldri uten at vi vugger han i søvn.. vil så gjerne at han skal klare å sovne alene... men hvis vi legger han fra oss begynner han å skrike med en gang. hvor lenge kan man la en 5 uker gammel baby ligge å skrike før man tar den opp??? vet liksom ikke om noen annen måte å venne han til å sovne alene, men så har jeg hele tiden hørt at man aldri må la en så liten baby ligge å skrike.. så har alltid tatt han opp når han begynner. er redd vi ikke vil få vent han av med dette... kan jo ikke fortsette å vugge han i søvn hver eneste gang han skal sove...
firemerkersmør Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Han er bare 6 uker, og er avndt til å ligge trygt i magen din. Han skriker nok fordi han trenger kos og nærhet. Jeg synes ikke de skal ligge å skrike alene i det hele tatt. Du kan gi han gode vaner etterhvert.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Så ung vil han ikke forstå hvorfor eller at det bare er å sove. Det tar lang tid før de skjønner årsak/konsekvens. Du får holde ut litt til... Prøv å synge samme sangen hver gang han skal legge seg og stryk ham på hodet og mellom øynene. Jeg har en sang jeg har synget for sønnen min siden han lå i magen og han roer seg fordi han kjenner den igjen. Sliter ofte med søvnen vi og, det er nok gjengs over hele fjøla men det retter seg med tiden, når det blir litt faste rutiner på alt:)
27dager Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 en ting de tipset oss om på KK var å svøpe barnet i et sjal eller løststrikket teppe. Du kan "surre" babyen ganske hardt inn, dette skal visst minne om å ligge tett i livmoren. Var litt skeptisk i begynnelsen men rådet kom fra erfarne folk og lillejenten blir trygg og sovner. smokk funker også. Min lille jente er 7 uker og vi prøver å venne henne av med vuggingen..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Han er bare 6uker..han trenger nærhet og kos.. Husk babyer kan ikke bli bortskjemte! Å dem skal ikke ligge å skrike mener jeg da! Ikke før de er 6mndr hvertfall da kanskje i noen få minutter... Men ikke alene! Er i mot skrikemetoden jeg!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 takk for råd damer! får vel bare prøve litt mer.. føler bare at alt er prøvd, og han skriker like mye. nærhet og kos får han så og si hele dagen, for hvis vi ikke bærer han så skriker han.. den eneste gangen han er stille uten at vi bærer han er når vi kjører bil eller går tur med vogna, for da sovner han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå