Gå til innhold

vekker dere den lille..


tess27 jonathan kom 23.12.06

Anbefalte innlegg

når det har gått 3 timer for og få mat?? jonathan er 12 dager i dag og sover mellom 3-4 timer før han våkner.. burde jeg vekke han for og gi han mat om han ikke våkner selv?? el la han sove til han våkner?? for de våkner vel om de er sultene??? er sååå bekymret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har vanligvis bare latt hu sove til hu våkner.. sant som du sier at de våkner når de er sultne:o) hu sover vanligvis 3-4 timer hu å.. noen gagner mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg lar ho bare sove til ho våkner. hun sover også 3-4 timer. Jeg vekket henne en gang og det var ikke noe populært så jeg lar henne sove, så våkner hun når hun er sulten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Andre er 14 dager, og jeg vekker han av og til på dagen hvis det har gått mer enn 4 timer siden sist han spiste, spesielt hvis det er på kvelden (vil gjerne amme han før vi legger oss uten å måtte sitte oppe hele natten...). Men om natten sover han til han våkner, og det går sjelden mer enn 4 timer mellom hver gang han vil ha mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag väcker honom inte. Ibland sover han många timmar i sträck, men jag litar på att han säger ifrån när han ska ha mat. Han har en fin viktökning så det ser ut att fungera =-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke.

Har forsøkt en gang eller to pga sinnsyk melkespreng, men klarte ikke vekke ham godt nok til at det ble effektiv suging, så akkurat det gav jeg opp... Han var født normalvektig og er det fremdeles, så han kan trygt sove.. han sover ca fem timer i strekk på natten, mens det varierer på dagtid, alt etter hvor vi er og hva vi gjør..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vekking hær heller... lar ho søv tel ho våkna av sæ sjøl... trur det e bærre vesst di får i sæ førr lite mat at man skal vekk dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vekker ham hvis det går lengre enn 3 t siden siste måltid på dagen og mer enn ca. 5 t på natten. Skikkelig kjipt å vekke en sovende baby syns jeg, men det var det de sa på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke vekke et sovende barn for mat, dersom det da ikke er undervektig eller man vil øke melkeproduksjonen sin.

Her går det alt fra 2-4 timer mellom måltidene, lar ham styre det selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her får han sove til han våkner og vil ha mat.

De andre to gjorde også det og de er store og sunne, så det er ikke noe problem.

Gir nok oss mødre også mest ro det at de sover til de vokner av seg selv og vil ha mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vekker ikke. Fikk beskjed på sykehuset at hun styrte det selv. Men jeg blir jo litt bekymret når hun f.eks i går gikk opp mot 6 timer før hun ville ha mat... Men noen barn sover jo hele natten uten å spise så..... Det er vel greit! Stort sett går det 3 - 4 timer mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...