Gå til innhold

HJELP!!!!!!jeg trenger noen råd.....vær så snill å svar(ang ivf)

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har hatt 5 forsøk med insiminering(ble gravid gang nr2 men mistet)

Og "enda" ikke blitt gravid med hjelp av dette....Jeg tenker nå å prøve prøverør,men er så skeptisk pga hormonene.jeg blir så syk av de.......

Og dette med å hente ut egg skremmer meg veldig etter alt jeg har lest om det her....huff og huff.

Mannen min vil jo selvsagt gjøre hva som helst så for han spiller det ingen rolle.Jeg føler meg så ubrukelig,at jeg ikke kan gi han et barn liksom.....

-Hvor mye koster dette? (med medisiner og pr gang forsøk)

-Anbefaler du meg å gjøre det,eller ville du gått for insiminering?

legene vil insiminere ög mener jeg er så ung enda....til ivf.(BLÆÆÆÆÆ mener jeg om det!!!!!)

TUSEN TAKK FOR SVAR!!

Klem fra frustrert frue ;-)

Fortsetter under...

Hei.

Når det gjelder pris bataler man en egenandel til sykehuset på 1500,- per forsøk. Så kommer medisiner utenom. På et forsøk kommer det på ca: 8000-12000,- kommer litt ann på dosering. Alt av medisiner over 15000,- får du refundert på trygdekontoret.

Jeg ville absolutt prøvd hadde jeg vært deg. Når det gjelder egguthenting går dette så fint. Du får masse smertestillende også er det over på 10 min. Absolutt verdt det:-)

Lykke til hva du enn velger å gjøre.

Jeg var super-redd før ivf-eventyret startet. Skikkelig pisseredd faktisk. Men sannheten er at jeg ikke merket noen ting på hormonene. Jeg vet jeg har vært heldig her, men jeg merket altså absolutt ingenting.

Når det gjelder egguttak, så var det, som Ann-ch. skriver gjort på 10 minutt. Jeg synes ikke det var vondt, bare litt ubehagelig. Like etterpå hadde jeg veldig menssmerter i en liten halvtime. DET er jo ikke ille.

Ønsker deg lykke til. Hopp i det. Det virker langt skumlere enn det i virkeligheten er.

Klem.

Jeg kan ikke annet enn å anbefale deg å stå løpet ut.... Vi hadde to AIH før vi gikk videre til IVF - syntes det ble bortkasta tid med ins.

Ikke tenk for mye på at noen opplever uttakene som negative - mine to gikk veldig fint!! Det gjorde ikke vondt annet enn i det lille stikket akkurat når de satte inn nåla - men det går jo så fort så!!! Hun som satte bedøvelse på meg sa at det betydde mye i så måte at jeg var flink til å slappe av. (Jeg skulle jo bare sitte der med beina i været, godt neddopa - så hva annet var det å gjøre enn å slappe av liksom?) Det er jo tiden etterpå som er virkelig spennende!

Nå er jo jeg noen år eldre enn deg - men årene går så fort.... Vi følte ikke at vi hadde noe valg - vet vi ville angret bittert i ettertid hvis vi ikke hadde kjørt på når vi fikk sjansen...

Men dere kan jo for alt jeg vet være i en annen situasjon - det betyr uansett lite hva jeg og andre råder deg til. Det eneste riktige er å kjenne godt etter - hva vil være riktig for dere????

Du klarer sikkert ivf bra, men det er jo en mindre omfattende prosess med inseminering da. Vet ikke hvor my inseminering koster, men jeg tror jeg ville forsøk noen ganger til. Du er jo ikke sikkert på positivt resultat med ivf heller.

Hei hei

Vi valgt å hoppe rett på ivf. Pga alder er våre sjanser veldig gode på ivf, 30 - 50% per forsøk sa legen i Haugesund. Men jeg er noen år yngre enne deg (hvis du er 77 model) Han nevnte inseminering for oss og, men jeg valgte bare å gå rett til Ivf. Kanskje vi får befrukta flere egg og kan ta fryseforsøk, og det koster ikke noe særlig tror jeg. Jeg betalte 7000 for mine medisiner på dette forsøket jeg er igang med nå. Har PCO så skal ha ganske lav dose medisiner (100IE)

Gynekologen min sa at vi fikk mye mer "sjanser" for pengene ved ivf i forhold til Inseminering.

Jeg vil råde deg til å hoppe i det! Det går så bra skal du se. Jeg gruer med og veeeeldig til egguthenting, fordi jeg har veldig lav smerteterskel, men må jo bare håpe det går fint....

Jeg vil bare ønske deg lykke til uansett hva du velger!!!

Klem

Annonse

TUSEN TAKK for mange fine svar!!!!!

Man blir jo ganske frustrert av alt "dette"-og å ikke bli gravid,jeg tenker på dette hver dag og blir snart sprø.......JEG VIL-JEG VIL!!!!! ;-)

Skal jammen ta en prat med mannen min i dag.......

Så kanskje jeg hopper i det,men får høre når jeg skal ringe inn mensen om vi kan gjøre ivf dette forsøket i stedet.

(jeg har pcos-vet ikke om det gjør noe ang medisiner og sånn)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...